Happy World Environment Day!

Happy World Environment Day!

Idag är det World Environment Day, en viktig dag som uppmärksammar hälsan för vår planet.
Vårt moderbolag i Tyskland uppmärksammar dagen genom bland annat Nico Rosberg, tidigare Formel 1-världsmästare, men också känd för sitt engagemang i hållbarhet och förnybar energi, och som ambassadör för EnBW AG.

World Environment Day, började firas 1973, under temat "Only One Earth är nu en kraftfull plattform som inspirerar till positiv förändring. Och årets tema är "Landåterställning, Ökenbildning och Torkaresistens", belyser det akuta behovet av att åtgärda nedbrytningen av upp till 40% av planetens land. Det påverkar inte bara vårt ekosystem utan även hälften av den globala befolkningen.

EnBW arbetar varje dag för att minska utsläppen av växthusgaser och främja övergången till en renare och mer hållbar energiframtid. Vi tror på en bättre värld med lokalt och hållbart producerad energi. En mer rättvis, hållbar och fredlig värld.
Let´s celebrate!

Malin Englund

Presskontakt Brand and communication manager Övergripande frågor om EnBW , kommunikation och varumärket 010-454 0883