Utställning av rapporter kring framtidens livmedelssystem

Spännande utställning kring framtidens livsmedelssystem

I Folkuniversitetets lokaler på Skomakargatan i Lund visas just nu en poster-utställning från olika livsmedelsprojekt som studenterna på Yh-utbildningen Hållbar Livsmedelsintraprenör gjort. Det är allt från nya hållbara produktionsmetoder som presenteras och analys av företags hållbarhetsarbete till cirkulära affärsmodeller och matsvinnsfrågor.

Det är engagerade projekt som presenteras och många av arbetena ligger i framkant inom hållbarhet i livsmedelsbranschen. Elina Lagesson är en av de studerande, hon menar att ”för att få till en förändring inom till exempel hållbarhet måste man ha ett stark driv men också förmåga att engagera och få människor med sig.”

Elina Lagesson
Elina Lagesson, Student Hållbar Livsmedelsintraprenör

Utbildningen till Hållbar livsmedelsintraprenör är initierad av och drivs i samarbete med livsmedelsbranschens aktörer. Det krävs en uppdaterad kompetens att utveckla livsmedel utifrån ett hållbart och cirkulärt perspektiv.

En viktig del av Yh-utbildningen är Lärande i Arbete, vilket är en kurs som genomförs som projekt ute i olika verksamheter. Det är dessa LIA-projekt som poster-utställningen lyfter fram. Utställningen hittar du i foajén september ut. Planen är sedan att utställningen turnerar till Malmö och Folkuniversitetets lokaler på Regementsgatan under oktober.

På följande länk kan du läsa alla posters: LIA-posters

Utbildningen anordnas av Folkuniversitetet och Emprogage AB och sker som fjärrundervisning på deldistans. Utbildningen bedrivs i huvudsak digitalt genom schemalagda föreläsningar, möten och grupparbeten. Utbildningen pågår under 63 veckor med teori och 16 veckor LIA och är studiemedelsberättigad. Just nu är det öppen för sen anmälan till höstens utbildningsstart.

Läs mer om utbildningen på

Stellan Nordahl

Press contact Co-creator World 0707-482582 Ship of a New Story Emprogage Best for the World

We work for what is best for the world

EMPROGAGE consists of a group of consultants who share the desire to make the world a bit better. Our three words empathy, pro-activity and engagement do not only form the basis of our business philosophy, but also form our name EMPROGAGE. We believe in the power of the individual to make a better world through their conscious decisions. And together we work for what is best for the world. EMPROGAGE is our context and our meeting place. We are creating the future together.

Emprogage was founded in the end of 2018 and is collectively owned by 15 Emprogagers. In the beginning of 2018 over 40 people were involved in the design of Emprogage.

The Emprogagers have experience in facilitation, transformation work and leadership development. They work on the personal, team, business and societal level.

Emprogage

Ideon Science Park, Scheelevägen 15