Vinnande grönt koncept på Elmia Park

Vinnande grönt koncept på Elmia Park

En stor och bred grön plattform med ett smörgåsbord för alla som arbetar i grönytebranschen. Elmia Park summerar ännu en lyckad mässa i Jönköping, som har blivit landets gröna mittpunkt. Inte minst för golfen.

– Vi tycker att mässan är ett vinnande koncept än en gång. Alla i branschen är här och vi får kompetensutveckling och de senaste nyheterna. Mässan ger också en möjlighet för oss att träffas i olika former i våra nätverk, bland annat på seminarier. Det är det bästa konceptet vi har för branschen, plus att Elmia erbjuder den bästa platsen geografiskt, säger Björn Eichmüller, kanslichef, SGA-RiksSwedish Greenkeepers Association, som organiserar både greenkeepers på golfbanor och planskötare inom fotboll.

– Det är kul att vi nu har skrivit avtal för sex år framåt. Nu vet hela branschen att det är Elmia som gäller även fortsättningsvis, tillägger Magnus Andrén, som tillträder som ny kanslichef för SGA från 1 oktober.

Positiva tongångar

Även bland utställarna var tongångarna positiva efter tre intensiva mässdagar med nyheter och aktiviteter både inomhus i hallarna och utomhus på demonstrationsytorna.

– Jag tycker att det har varit helt rätt målgrupp på mässan. Vi har haft väldigt mycket besökare i vår monter och vi är väldigt nöjda. Vi har haft möjlighet att träffa våra kunder och ha en dialog kring vad de tycker, samtidigt som vi kunnat visa upp 2016 års produkter, säger Minna Bergkvist, marknadskoordinator för svensk försäljning, Husqvarna Group.

– Det känns roligt att konstatera att Elmia Park även i år var en komplett mässa för grönytebranschen med alla ledande leverantörer på plats. Vi fortsätter nu att utveckla mässan inom våra viktigaste områden golf, fotboll, kyrka och kommun. Vad det utvecklingsarbetet kommer leda till får besökarna ta del av på nästa Elmia Park 26-28 september 2017, säger Maria Lindsäth, mässansvarig för Elmia Park.

Elmia Park arrangerades i år tillsammans med de båda mässorna Elmia Fastighet och Elmia Städ, tre mässor och områden som har många beröringspunkter och tillsammans hade drygt 12 000 besök.

Läs mer om Elmia Park här: http://www.elmia.se/park/

För mer information om Elmia Park kontakta Maria Lindsäth, mässansvarig, tel: 036-15 22 28