Vätternrundan väljer Studio Elmia

Vätternrundan är ett av många event som våren 2020 tvingats flytta fram eller ställa in. Nytänkande har resulterat i ett flertal alternativa lösningar. Fredag den 12 juni anordnas som en del i cykelveckan en digital variant av årets Vätternrundan, via Studio Elmia.

Fredagen den 12 juni klockan 19.30 går starten för den digitala Vätternrundan på Studio Elmia i Jönköping. På plats i studion och runt om i världen finns ett antal cyklister som genomför loppet via plattformen Zwift.

Valet av lokal för inspelning av den digitala Vätternrundan föll på Elmia på grund av en kombination av viktiga faktorer. Elmias lättillgängliga geografiska läge, den höga tekniska nivån i Studio Elmia samt att Elmiaområdet är en klassisk depå under vanliga Vätternrundan.

– Studio Elmia utgör en perfekt plattform som VR studio och för livestreaming av loppet. Elmia har flexibla lokaler, modern teknisk utrustning samt kompetenta och erfarna medarbetare, vilket gör att vi känner oss trygga i att arrangera vår första digitala Vätternrunda från Elmia, säger Oskar Sundblad, Försäljnings och Marknadschef, Vätternrundan.

– Elmia har sedan länge styrt mot allt mer fygitala möten, det vill säga mässor och event där det fysiska kompletteras med kontinuerligt utvecklade digitala möjligheter. I kölvattnet av Corona-pandemin ser vi att det fygitala perspektivet accelererats i högt tempo, säger Lotta Frenssen, VD Elmia AB.

Den digitala Vätternrundan streamas via Vätternrundans hemsida. https://vatternrundan.se/sv/

För ytterligare information vänligen kontakta:

-Klas Brandt Affärsområdeschef Livsstil & Event, Elmia AB tel. 070 5949457

-Oskar Sundblad, Försäljnings och Marknadschef, Vätternrundan tel. 070 3601456