Pressinbjudan: Välkommen till Nordens största skogsmässa – mitt i Skogssverige

Pressinbjudan: Välkommen till Nordens största skogsmässa – mitt i Skogssverige

SkogsElmia finns något för alla skogsintresserade. Oavsett om besökaren är skogsägare, håller på med skogsmaskiner, eller är tjänsteman inom skogen kommer han eller hon att hitta mycket matnyttigt. På mässan finns en unik bredd av produkter och tjänster för skogsbruket. Mässan är för många internationella företag också porten in på den nordiska marknaden. Under 2011 finns ingen större skogsmässa i världen att delta i. Välkommen till Bratteborgs gård ca 30 km söder om Jönköping.

För att underlätta för journalister och bloggare under SkogsElmia erbjuder vi tillgång till ett välutrustat presscenter där du även kan få en enklare matbit, busstransfer till och från mässområdet samt givetvis fri entré till mässan. Om du behöver hjälp med att boka boende, vänligen ange detta på din ackreditering.

Fyll i ackrediteringsformuläret på vår hemsida så snart som möjligt. Senaste datum för förackreditering är 18 maj. Om du behöver hjälp med att hitta boende vill vi ha din ackreditering senast den 20 april.

Tips om resa och boende i samband med SkogsElmia.

Mer fakta om mässan samt utställarna, presstexter, ackrediteringsformulär, praktisk information och mycket mer hittar du på: www.skogselmia.se

För mer information kontakta Veronika Albert, marknadsansvarig, tel: +46 (0)36 15 22 34, veronika.albert@elmia.se, eller Per Jonsson, projektledare, tel +46 (0)36 15 21 93, per.jonsson@elmia.se

Mer information om skogsmässan finns i det bifogade dokumentet eller på SkogsElmias pressidor:

SkogsElmia bygger ut för att få plats med alla utställare

Välkommen!

Elmia AB

Veronika Albert

Elmia erbjuder en skogsmässa vartannat år, alltid på udda år. Du kanske besökte världsmässan Elmia Wood 2009. Nu är det dags för den mer nordiskt inriktade SkogsElmia igen. www.skogselmia.se