Foto: Haide Westring

Klart med gemensamt kval på Elmia Scandinavian Horse Show även 2017

Lövsta Future Challenge kommer tillbaka till Elmia Scandinavian Horse Show i Jönköping 25-29 oktober, med kval i både dressyr och hoppning.

- Vi är jätteglada över att ha säkrat en gemensam kvalplats för våra ryttare, även i år. För oss är det ett tillfälle att föra samman disciplinerna på ett naturligt sätt, säger Peter Härnstam, projektledare för Lövsta Future Challenge Dressage.

Dressyrekipagen kommer att rida sitt sista kval innan finalen i Friends Arena och det är på Elmia Scandinavian Horse Show som de sista viktiga poängen delas ut. Dessutom får ryttarna rida finalprogrammet, FEI Grand Prix U25.

För hoppningens del är Elmia Scandinavian Horse Show i stället den första kvalomgången för U25-ryttarna, som har möjlighet att tävla i flera riktigt fina klasser för att plocka poäng.

- Elmia Scandinavian Horse Show arrangerade väldigt fina tävlingar förra året och det känns både bra och viktigt att kunna erbjuda våra U25-ryttare en riktigt högklassig tävlingsplats, säger Emelie Broman Tegelberg, projektledare för Lövsta Future Challenge Jumping.

Elmia Scandinavian Horse Show går mellan den 25:e och 29:e oktober 2017.

För mer information, kontakta:

Emelie Broman Tegelberg, projektledare Lövsta Future Challenge Jumping, tel: 0708-76 58 84, e-post: emelie@e-equestrian.se

eller

Peter Härnstam, projektledare för Lövsta Future Challenge Dressage, tel: 0708-36 66 94, e-post: peter@peterharnstam.se