ELMIA WOOD  PRESSINBJUDAN 2022 Framtidens innovativa och hållbara skogsbruk

ELMIA WOOD PRESSINBJUDAN 2022 Framtidens innovativa och hållbara skogsbruk

Välkomna till vårt pressevent med pressackreditering!

Den 2–4 juni 2022 arrangeras den världsledande skogsmässan Elmia Wood med utställare och besökare från stora delar av Europa.  Mässan kommer att ha ett europeiskt fokus på framtidens innovativa och hållbara skogsbruk. Platsen är återigen den fantastiska och mångsidiga skogen i Bratteborg söder om Jönköping. Här möter besökare de senaste produktnyheterna och får ta del av innovationer bland utställare från många olika länder.

Pressprogram
• Wood Innovation Loop – en guidad tur längs den innovativa kunskapsslingan om skogens olika värden och möjligheterna kring framtidens skogsbruk, samt besök hos utvalda utställare.
• Wood Let’s Talk – på scenen: Sveriges landsbygdsminister Anna-Caren Sätherberg om hur skogsindustrin har förändrats under de  senaste 50 åren.
• Gemensam lunch då vi även presenterar vår service till er under Elmia Wood.

Datum: 2 juni
Plats: presscentret, Elmia Wood
Tid: kl. 09.30 - ca. 13.00
O.s.a.: senast den 28 mars
Du anmäler dig till pressträffen via ackrediteringsformuläret här. Ett begränsat antal förbokade hotellrum finns i Jönköping. Dessa fördelas genom först-till-kvarn-principen och vi behöver din ackreditering för ett ev. boende senast den 28 mars. Senast datum för ackreditering till Elmia Wood är den 29 maj och boende förmedlas då efter tillgång.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Emma Strågefors, Projektledare PerPR, emma@perpr.se, +46 73 411 99 49
Caroline Brander, Projektledare PerPR, caroline@perpr.se, +46 76 274 69 19
Annika Lindskog, Koordinator Elmia Wood, annika.lindskog@elmia.se, +46 76 548 60 95