Elmia Garden flyttas fram till 2021

Elmia Garden flyttas fram till 2021

Med anledning av Covid-19 pandemin och dess påverkan för allmänna sammankomster kommer Elmia Garden inte att kunna genomföras som planerat den 30/9-1/10 2020 i nuvarande format.

Beslutet att flytta fram Elmia Garden har fattats efter noga övervägande och i dialog med samarbetspartners.

Nästa Elmia Garden kommer att genomföras 22-23/9 2021.

-Elmia arbetar med fullt fokus på att hantera både nuläget och de förväntade effekterna av Covid-19 pandemin. Vi befinner oss i en fortsatt mycket svåranalyserad situation, säger Lotta Frenssen, VD Elmia AB.

-Trädgårdsbranschen går väldigt bra just nu och våra utställare har haft högt tryck under den senaste perioden. Elmia Garden är en viktig mötesplats för branschen och därför känns det extra tråkigt att vi inte kan genomföra mässan i år, säger Kristina Andersson, projektledare för Elmia Garden.

Mässteamet har nu fullt fokus på att skapa nya optimala förutsättningar för alla inblandade parter.

Som mötesplats har Elmia en offensiv position - mitt bland människor och företag som antingen har eller söker nya idéer, produkter och tjänster.