Tjugo år som utställare på Elmia Fastighet

Tjugo år som utställare på Elmia Fastighet

Företaget Chefline har varit med på Elmia Fastighet i 20 år, nästan så länge som företaget funnits. De säljer bland annat lättmonterade utbytessystem för lådhurtsar och garderober.

Utbytessystemen för köksinredning, som innebär en möjlighet att snabbt och enkelt byta ut trasig köksinredning men samtidigt behålla luckorna, har funnits i sortimentet sedan starten för 22 år sedan.

- Kök var det vi började med, men sedan har sortimentet också utökats med en hel del garderobsinredning också, berättar Bertil Persson, VD på Chefline.

Ett annat nytt inslag är att kökssystemet kompletterats med köksinredning för källsortering. All produktutveckling och största delen av produktionen sker i Sverige och företaget är representerat i hela landet.

Varje år har företaget haft med sig ett roligt inslag i montern, signerat Rolf Sjölander, tekniskt ansvarig på Chefline.

- Förra mässan hade vi ett flygplan i trä och i år har vi med oss en robot som är byggd av gamla beslag, rör och duschmunstycken. Det är många som stannar och fotograferar den, säger Rolf Sjölander.

När de sammanfattar årets mässdeltagande är det i positiva tongångar.

- Årets mässa är riktigt bra, vi har en bra placering och har fått många intresserade besökare till vår monter, säger Malin Holmgren, som jobbar med marknadsfrågor på Chefline.

- Mässdeltagandet är en viktig del av vår marknadsföring och det är därför vi är så trogna. Denna typen av mässa är en bidragande orsak till företagets framgång. Vi kommer självklart tillbaka till nästa mässa, säger Bertil Persson.

- Boendet är redan bokat, avslutar Rolf Sjölander.