Viaplay presenterar satsningen av OBOS Damallsvenskan 2022

Viaplay presenterar satsningen av OBOS Damallsvenskan 2022

Nordic Entertainment Group (NENT Group) bjuder in till pressträff inför OBOS Damallsvenska-säsongen 2022.
Onsdagen den 2 mars klockan 13.00 presenterar Viaplay hela sitt nya team av profiler samt sändningsplaner för hur mediehuset ska lyfta bevakningen av den högsta svenska fotbollsserien.

NENT Group fortsatte sin storsatsning på världens bästa damligor i fotboll genom att teckna ett femårigt avtal med OBOS Damallsvenskan.
– Våra ambitioner är helt enkelt att tillsammans med Elitfotboll Dam bygga upp OBOS Damallsvenskan till att bli den bästa ligan i världen, sa NENT Groups vd Anders Jensen när avtalet tillkännagavs i november förra året.
Viaplays premiärsändning sker den 26 mars när årets säsong startar med matchen Hammarby–Eskilstuna United på Tele2 Arena.
Pressträffen i Stockholm inleds med en livesänd scenpresentation i NENT Groups studio 1, följt av intervjumöjligheter med samtliga på plats närvarande profiler samt spelare från aktuella klubbar.
Livepresentation sänds på Viaplay, Viaplay Fotboll Facebook samt på Aftonbladet.se.

Du ser pressträffen här