Gå direkt till innehåll

Elitfönster stärker upp med ny försäljningschef

Den småländska fönstertillverkaren Elitfönster rekryterar Stefan Eksberg som ny Försäljningschef för Elitfönster Konsument. Med en gedigen bakgrund inom försäljning och affärsutveckling kommer Stefan att spela en central roll för företagets framtid på retailmarknaden.

Det finns fantastiska möjligheter på marknaden för Elitfönster, och jag ser fram emot att arbeta med teamet för att ta vara på dessa möjligheter och överträffa våra kunders förväntningar, säger Stefan Eksberg.

Stefan har över 20 års erfarenhet inom försäljning och kommer närmast från rollen som Försäljningschef Energiprodukter på Södra Wood. Dessförinnan har han bland annat varit Försäljningschef och Key Account Manager på Combiwood Sverige AB och Södra Wood.

Vi är glada att välkomna Stefan till vårt team. Hans förmåga att inspirera team och driva resultat kommer hjälpa oss att stärka våra relationer med kunder och utveckla nya strategier för att bemöta marknadens behov, säger Fredrik Gustavson, Divisionschef Konsument Elitfönster.

Stefan tillträdde sin nya roll den 23e september.

Det blir den andra nyrekryteringen på kort tid för Elitfönster som så sent som förra veckan avslöjade att företagets nya VD blir Johan Åström.

Anna Maria Lingmerth

Presskontakt Marknadschef 073-960 89 07

Johan Åström tillträder som VD på Elitfönster den 1 november 2024

Johan Åström tillträder som ny VD för Elitfönster

Sveriges ledande fönstertillverkare Elitfönster tillsätter Johan Åström som ny VD för bolaget från den 1 november 2024. Med sin bakgrund från VD-roller och andra ledande roller inom internationella- och börsnoterade företag tar Johan med sig en bred kunskap och erfarenhet in i företaget med målet att förvalta och utveckla Elitfönsters ledande position i fönsterbranschen.

Om Elitfönster

Elitfönster är Sveriges ledande fönstertillverkare, med 100 år av småländsk hantverkstradition och verksamhet över hela landet. Bolaget, som har ca 800 anställda, ingår i Inwido-koncernen och hade 2023 en omsättning på 1,8 miljarder kronor. Elitfönster står för enkelhet, hållbarhet och kvalitet – på småländska.

Elitfönster

Brogårdsgatan 1