Stor succé för Elite Hotels 24-timmars-erbjudande

- redan första timmen bokades över 500 övernattningar.

Kl 15.00 på fredag avslutas Elite Hotels erbjudandekampanj som då pågått på www.elite.se under 24 timmar. Redan 5 timmar före stängning kan Elite Hotels konstatera att kampanjen är en av de mest framgångsrika någonsin.

- Det kommer att sluta långt över våra förväntningar både i antal bokningar och i omsättning. Dessutom klarade vår hemsida av anstormningen galant. Gästerna är jättenöjda och vi är glada över att av alla våra rumstyper har 400 nätter i våra sviter bokats under perioden, säger Eva-Karin Dahl, vice VD på Elite Hotels of Sweden.

Under exakt ett dygn kunde samtliga rum på samtliga 19 Elite-hotell bokas till 50 % rabatt under helger i oktober och november.

För mer information kontakta:
Eva-Karin Dahl, Vice VD Elite Hotels of Sweden
Mail: eva-karin.dahl@elite.se

Elite Hotels of Sweden erbjuder 19 klassiska hotell som är centralt belägna i 13 viktiga svenska städer från Malmö i söder till Luleå i norr. De flesta av hotellen återfinns i anrika fastigheter med tradition och atmosfär som byggts upp under hela förra seklet. Vi vill även i våra nyare hotell förmedla en speciell känsla av klassisk gästgivaretradition. Att bo på ett Elite-hotell är något annat än att bara ta in på hotell. Elite Hotels of Sweden AB vill ge en totalupplevelse och en känsla av tradition, kvalitet och flärd. Bicky Chakraborty är ägare och VD för Elite Hotels of Sweden AB. Elite Hotels har ca 2500 anställda och omsatte 2007 ca 1,2 miljarder kronor. Mer information om Elite Hotels finns på www.elite.se