Så här kommer det att se ut när Elite Palace spa och gym öppnar i början av 2020. Arkitektbild.

Elite Hotels storsatsar på gym och spa

2012 startade Elite Hotels en lyxig spa- och träningsanläggning i samarbete med Sturebadet i Stockholm. Det blev så lyckat att hotellkedjan har beslutat utveckla ytterligare fyra liknande anläggningar – nu i egen regi. Först ut är Elite Palace i Stockholm, som öppnar redan i januari 2020.

Det finns redan i dag gym på flertalet av kedjans hotell, men det här är tänkt att bli något utöver det vanliga, där hotellgäster, medlemmar och besökare kan få tillgång till träning, bad och behandlingar, allt på samma ställe.

– De flesta av våra gäster är hälsomedvetna och vill träna när de reser, så gym är nästan en självklarhet på hotellen i dag. Hotellgästerna kommer att älska våra spa, men de blir också oaser med fokus på hälsa, fysisk träning och personligt välbefinnande för alla som bor och arbetar i området, säger Sofie Glad, som är ansvarig för spa-satsningen på Elite Hotels.

Först ut är hotellet i Vastastan i Stockholm. Bygget är redan långt framskridet och portarna till hotellets nya gym och spa väntas slå upp i januari 2020. Interiören är ritad av arkitekt Per Öberg som har stor erfarenhet av att utveckla spamiljöer i Sverige.

Näst på tur står sedan Södertälje. Där pågår omvandlingen av Astra Zenecas gamla huvudkontor till ett högklassigt destinationshotell. Elite tog över fastigheten sommaren 2018 och hösten 2020 ska allt vara klart för öppning.

Därefter, runt årssskiftet 2021, följer Skellefteå. Där ska byggas ett helt nytt kulturhus som inrymmer ett premiumhotell med spa och gym signerat Elite. Och i Karlstad har Elite redan påbörjat en större utveckling av den befintliga hotellfastigheten, i vilken stadens första hotellspa med turkiskt bad och pool på taket är en viktig del.

För mer information kontakta: kontakta Sofie Glad på 070-348 04 49 eller sofie.glad@elite.se.

Elite Hotels of Sweden är en av Sveriges största privatägda hotellverksamheter. Koncernen omsätter ca 2,5 miljarder kronor årligen. Elite Hotels har 39 hotell på 25 orter i Sverige och ytterligare hotell byggs i Södertälje och Skellefteå med öppning 2020 och 2021. I koncernen ingår Sveriges ledande helägda pubkedja, The Bishops Arms, som omsätter ca 500 mkr på 41 enheter. Grundare och ägare är Bicky Chakraborty. Elite Hotels of Sweden har cirka 1500 heltidsanställda med huvudkontor i Stockholm. För mer information, besök www.elite.se