Bicky Chakraborty utsedd till Årets Chef i Resebranschen

Elite Hotels vd och grundare Bicky Chakraborty har utsetts till Årets Chef i Resebranschen vid Grand Travel Award-galan på onsdagskvällen, den 22 februari. Priset, som delades ut av infrastrukturminister Catharina Elmsäter-Svärd, togs emot av en stolt Bicky Chakraborty.

- Jag är oerhört glad för detta pris. Jag har alltid sagt att det inte räcker med en vision och hårt arbete för att lyckas. Det behövs passion också. Om du dessutom kan omge dig med kompetenta medarbetare som delar din passion, ja då finns det inga gränser för vad du kan åstadkomma. Förhoppningsvis är det budskapet som priset förmedlar till den yngre generationen, säger Bicky Chakraborty.

Priset har röstats fram av 50 utvalda chefer från resebranschen och motiveringen lyder:
I en svensk hotellvärld som präglas alltmer av riskkapitalbolag och utländska aktörer har denne entreprenör hittat sin egen nisch som förnyare och räddare av klassiska stadshotell i svenska regionstäder samt nya djärva hotellprojekt. Han styr sitt hotellimperium med passion och kontroll ner i minsta hotellinredningsdetalj – och trots finansiell oro investerar han mer än på länge, bland annat i Norrland, för att göra Elite Hotels till en rikstäckande kedja.

Grand Travel Award är ett prestigefyllt pris inom Sveriges rese- och turistnäring som arrangeras av branschtidningen Travel News.

För mer information kontakta Bicky Chakraborty, Elite Hotels, 08-566 217  70.