ELITE HOTEL SAVOY MALMÖ ÅTERINVIGER SAVOY BAR OCH RESTAURANG

ELITE HOTEL SAVOY MALMÖ ÅTERINVIGER SAVOY BAR OCH RESTAURANG

Elite Hotel Savoy Malmö har nöjet att meddela den efterlängtade återöppningen av Savoy Bar och Restaurang den 6 september 2024. Under det klassiska namnet "Savoy" slår en av Malmös mest ikoniska mötesplatser återigen upp sina dörrar för allmänheten.

Savoy, med sin anrika historia, återtar sin roll som en central punkt i Malmös nöjesliv. Återinvigningen av den populära After Worken på fredagar markerar startskottet den 6 september. Därefter kommer baren att hålla öppet varje fredag och lördag kväll, med musik från DJs och en inspirerande meny bestående av små- och mellanrätter, perfekt för att delas eller njutas av på egen hand.

Savoy kommer successivt att utöka sina öppettider och erbjuda ett varierat program med evenemang, inklusive jazz-, soul- och bossa nova-kvällar, unplugged-konserter och stand-up-framträdanden. Målet är att återetablera Savoy som en livfull och kulturell mittpunkt i Malmö.

"Vi är otroligt glada över att återigen kunna välkomna våra gäster till Savoy, där de kan njuta av god mat och dryck i en miljö där musiken står i centrum," säger Lisette Jönsson, General Manager på Elite Hotel Savoy. "Steg för steg kommer vi att öppna upp hela den historiska byggnaden och göra Elite Hotel Savoy till ett levande hotell med aktiviteter alla dagar i veckan."

Hotellet är även stolta över att presentera Martin Huberman, även känd som DJ Jesaja, och Oscar Lundquist som ansvariga för event och musik. Martin Huberman har en gedigen bakgrund som DJ, arrangör och artistbokare, medan Oscar Lundquist har omfattande erfarenhet inom marknadsföring, projektledning och som DJ.

"Att ha Martin Huberman och Oscar Lundquist med oss är en stor tillgång i vårt arbete med att främja Malmös kulturliv," tillägger Lisette Jönsson. "Deras erfarenhet och engagemang kommer att säkerställa att Savoy återigen blir en samlingsplats för musik- och kulturälskare i Malmö."

Elite Hotel Savoy, som ursprungligen öppnade 1862 och fick sitt ikoniska namn Savoy 1902, genomgick en betydande expansion inför Baltiska utställningen 1914. Den nya byggnadsdelen mot Hamngatan inkluderade en magnifik festvåning, en elegant matsal och flera nya hotellrum. Sedan 1983 har Elite Hotels of Sweden stolt förvaltat denna historiska pärla.

Savoy har genom åren varit en institution i Malmö, frekvent besökt av prominenta personligheter som Sten Broman och Fritiof Nilsson Piraten. Restaurangen har burit flera legendariska namn, såsom "Petri Pumpa" och "Café Rasoir", men återvänder nu till det klassiska namnet Savoy.

Efter en period då matsalen endast använts för frukostservering och privata evenemang, på grund av pandemin och pågående renoveringar, ser hotellet nu fram emot att återigen kunna erbjuda sina gäster en oförglömlig upplevelse på Savoy.