Elgiganten stärker ljuderbjudandet med SONOS

Elgiganten och SONOS inleder ett samarbete med målsättningen om att fylla de svenska hemmen med HiFi-ljud och en värld full av musik. Från och med idag kan man hitta SONOS högkvalitativa och lättanvända ljudprodukter i Elgigantens 77 varuhus och på internetbutiken elgiganten.se.

– Vi glädjer oss enormt över att SONOS nu finns i vårt sortiment. Under 2014 ökade vår försäljning av trådlösa multirumslösningar med 1400 procent jämfört med året innan och vi är övertygade om att SONOS kommer att boosta efterfrågan ytterligare. Hos vår norska systerkedja Elkjøp tog det exempelvis bara tre månader för Sonos Play:1 att ta sig in på topp tio-listan över de mest sålda produkterna under 2014, alla kategorier säger Magnus Dahg, Försäljningschef för Ljud och Bild på Elgiganten.

Alla Elgigantenvaruhus har utrustats med en monter där kunderna kan testa produkterna och få en alldeles unik förhandsupplevelse av SONOS otroliga ljud och enkelhet.

– SONOS produkter är kända för sitt fantastiska ljud, sin snygga design och användarvänlighet och betraktas av många som referensen för ett bra ljudsystem. Det känns otroligt bra att göra SONOS-upplevelsen tillgänglig för våra kunder, säger Magnus Dahg, Försäljningschef för Ljud och Bild på Elgiganten.

Även SONOS nordiska chef Ulrik Hvid glädjer sig över det nya samarbetet.

–Vi är otroligt glada över att kunna presentera Elgiganten som ny samarbetspartner, säger Ulrik Hvid. Vår önskan är att så många som möjligt ska ha möjlighet att fylla sina hem med fantastiskt ljud och en värld full av musik. Genom att samarbeta med en av Sveriges största återförsäljare av ljud tar vi ett stort steg närmare det målet.

Läs mer på www.elgiganten.se/sonos