Från och med i år är elgrossisten Elektroskandia med som Officiell Partner i Gothia Cup. Bild: Gothia Cup. Fotograf: Patric Persson

Elektroskandia – ny Officiell Partner i världens största fotbollsturnering för ungdomar

Gothia Cup har sedan starten 1975 utvecklats till världens största och mest internationella fotbollscup för ungdomar. Varje år deltar runt 1700 lag från 80 nationer och de spelar 4500 matcher på 110 planer. Från och med i år är elgrossisten Elektroskandia med som Officiell Partner i Gothia Cup. Ett partnerskap som bygger på gemensamma värderingar och ett starkt samhällsengagemang.

Anders Nordlöw, vd för Elektroskandia Sverige, berättar om bakgrunden till samarbetet.
– Vi vill synas i ett publikt sammanhang och aktivt bidra med något som skiljer sig från vår affär, men ändå har fokus på de värden vi som företag står för. Samarbetet med Gothia Cup passar oss perfekt. Det är ett starkt varumärke med stor spridning, de jobbar med ungdomar, som är vår framtid, samt delar vår inställning vad gäller fyra av de globala målen – god hälsa och välbefinnande, jämställdhet, minskad ojämlikhet samt att bekämpa klimatförändringarna. Vi ser det här partnerskapet som en del i vårt hållbarhetsarbete, ett område inom vilket Elektroskandia ligger i framkant, säger Anders Nordlöw.

Gothia Cups försäljningschef Thomas Anderson ser fram emot samarbetet och de stora möjligheterna med partnerskapet.
– Vi är väldigt stolta över partnerskapet med Elektroskandia, ett samarbete som till stor del lägger fokus på turneringens hållbarhetsarbete. I det arbetet är det avgörande med trovärdiga samarbetspartners som Elektroskandia, som genuint vill vara med och utveckla det arbetet tillsammans med oss, för att vi gemensamt ska kunna erbjuda våra framtida generationer ett hållbart samhälle, säger Thomas Anderson.

Elektroskandias ambition är ett långsiktigt samarbete där man kommer involvera hela sin organisation med aktiviteter på såväl central som lokal nivå i samtliga regioner i Sverige. Elektroskandias chef för Marknadskommunikation Kjell Roman, kommenterar:
– Vi ser verkligen fram emot partnerskapet med Gothia Cup och turneringens förmåga att engagera väldigt många människor samtidigt som det ger Elektroskandia möjlighet att bidra positivt till det samhälle vi verkar i.

Anders Nordlöw, VD Elektroskandia

Thomas Andersson, Försäljningschef Gothia Cup