Se namn, titlar och företag under pressrelaese-texten.

Elektroskandia i ökad satsning på säkerhet - tecknar distributionsavtal med Honeywell

Elektroskandia Sverige AB har tecknat avtal som ny distributör i Sverige för Honeywell Commercial Security. Honeywell är en globalt ledande tillverkare av säkerhetssystem med ett brett produktprogram inom bland annat kameraövervakning.

- Honeywell satsar nu hårt i Sverige och för att möta den ökade efterfrågan har vi valt Elektroskandia som distributör. Elektroskandia var ett naturligt val då de har stort fokus och lång historik av framgångsrik försäljning av säkerhetssystem, säger Magnus Frohm, nordisk försäljningschef för Honeywell Commercial Security.

Christer de Wahl, sälj- och marknadschef på Elektroskandia Säkerhet är mycket positiv till avtalet med Honeywell Commercial Security.
- Vi är mycket stolta över att nu inleda samarbete med en av världens största säkerhetstillverkare. Med Honeywell kan vi erbjuda våra kunder ett fabrikat som gör oss mycket konkurrenskraftiga på den svenska marknaden. Elektroskandia har som målsättning att växa kraftigt inom säkerhet, inte minst inom videoövervakning som är ett nytt produktområde för oss med stor potential. Behovet av trygghet och säkerhet ökar och vi ser fram emot att tillsammans med Honeywell kunna tillgodose detta, säger Christer de Wahl.

Honeywells säkerhetssortiment kommer inom kort att finnas på Elektroskandias webb/e-handel och produkterna är också på väg att läggas upp på lager vid logistikcentret i Örebro.
- Marknadsföringen av Honeywell startar i och med att vi ställer ut på säkerhetsmässan Sectech på Stockholmsmässan den 19-20 november. Under början av nästa år kommer vi sedan att hålla flera miniseminarier om Honeywells säkerhetslösningar på olika orter och även anordna utbildningar för våra kunder. Ingen lär missa att vi går in i det här samarbetet med en mycket hög ambitionsnivå, avslutar Christer de Wahl.

På bifogad bild från vänster:
Per Hellström, Produktchef Säkerhet Elektroskandia, Andreas Silvede, Affärsområdeschef Honeywell Commercial Security, Magnus Frohm, Försäljningschef Norden Honeywell Commercial Security, Michael Masior Almqvist, Marknadsdirektör Elektroskandia, Christer de Wahl, sälj- och marknadschef Säkerhet Elektroskandia.

Elektroskandia – Sveriges ledande el-teknikgrossist.
Vi marknadsför och säljer elmateriel och utrustning inom kraft/automation, tele/data/säkerhet, belysning, hushållsmaskiner och industriförnödenheter. Elektroskandia äger Cylindavarumärket som erbjuder den svenska marknaden ett komplett sortiment vitvaror.
Elektroskandia är en del av Sonepar-koncernen – ett av de största elgrossistföretagen i världen.