École Ducasse Campus i Paris

Pressmeddelande -

Världskänt kulinariskt institut inleder exklusivt samarbete med Electrolux Professional

Electrolux Professional, en ledande global leverantör av professionella lösningar inom storkök, dryck och tvätt, tillkännager ett långsiktigt partnerskapsavtal med École Ducasse-Paris Campus, en internationellt erkänd institution för utbildning inom bakverk och kulinarisk konst, grundad av kocken Alain Ducasse.

Det exklusiva partnerskapet med École Ducasse Campus i Paris, är resultatet av en långvarig relation med Ducasse’s restauranger hängivna Electrolux Professionals kökslösningar och sedan länge förespråkare av den ikoniska Molteni-spisen. Molteni-spisen återfinns i flera prestigefyllda projekt över hela världen, bland annat på den elektriska båtrestaurangen Ducasse sur Seine, i Alain Ducasse i Morpheus, Macau, Esterre på Palace Hotel Tokyo samt i Beige i Tokyo.

"Det här är en spännande resa vi påbörjar tillsammans med École Ducasse - Paris Campus, ett samarbete som vi är mycket stolta över att vara en del av", säger Philippe Zavattiero, Senior Vice President Commercial Organization Europe, Electrolux Professional.

”Det är också en fantastisk möjlighet för Electrolux Professional att visa sin förmåga som helhetsleverantör av kompletta, höpresterande premiumkökslösningar. Med detta exklusiva partnerskap kan vi främja vår ambition att bli ett OnE-varumärke, vilket öppnar upp för framtida affärspotential”, tillägger Esther Staskiewicz, Vice President Global Marketing, Electrolux Professional.

En naturlig fortsättning på samarbetet blir nu med det nya flaggskeppscampuset - École Ducasse i Paris. Sedan starten 1999 har École Ducasse varit en internationellt erkänd skola för kulinarisk undervisning samt bakverkskonst, driven av den ikoniska kocken Alain Ducasse. École Ducasse är idag en del av Sommet Education, världsledande grupp för hospitality management och kulinarisk konst.

Det nya flaggskeppscampuset École Ducasse i Paris-Meudon är en specialbyggd 5 000 kvadratmeter stor anläggning med den globala standarden för utbildning i mat- och konditorivaror, utrustad med toppmodern köksutrustning från Electrolux Professional, inklusive flera Molteni-spisar, rotisserier samt lösningar från spisserien thermaline.

”Jag har alltid strävat efter att förmedla min vision om mat och bakverk. Jag delar min kunskap med alla ungdomar som hungrar efter att lära sig, yrkesverksamma som vill stärka sina färdigheter och människor som önskar byta karriär helt, med ett enda motto i åtanke: excellens i praktiken.”, säger kocken Alain Ducasse. "Jag upplevde en liknande erfarenhet under alla år som jag arbetat med Electrolux Professional, därför är jag glad att kunna leverera excellens till den kulinariska världen med stöd av detta partnerskap."

Det fyraåriga partnerskapet kommer att ge Electrolux Professional en unik möjlighet att använda École Ducasses ikoniska nya gastronomiska destination och röst som ett varumärkesunderstöd för Electrolux Professionals OnE-koncept och dess omfattande utbud av lösningar för hospitalitybranschen.

För mer information, vänligen kontakta Esther Staskiewicz, VP Global Marketing
Electrolux Professional, esther.staskiewicz@electroluxprofessional.com +49 160 5890439

Kategorier

Electrolux Professional är en ledande leverantör förenhets- och helhetslösningar inom storkök, dryck och professionell tvätt. Våra innovativa ocheffektiva lösningar är världsledande och hjälper våra kunder att få ett enklare arbetsliv och bli lönsamma på ett verkligt hållbart sätt. Med över 10 000 erfarna servicetekniker i över 140 länder erbjuder vi våra kunder ett världsomspännande servicenätverk. År 2018 hade Electrolux Professional en global försäljning på 9 miljarderkronor och 3000 anställda. Mer information finns på www.electroluxprofessional.com

Alexandra Sjögren

Presskontakt Marketing & Activation Manager - Food Sverige PR-ansvarig produktmarknadsföring Sverige 0733281885
Jacob Broberg

Presskontakt Presskontakt Corporate Communication Investor Relations & Corporate Communications (Head) 0701900033 IR-Kontakt

Professionella lösningar inom storkök, dryck och tvätt

Electrolux Professional Group är en av de ledande globala leverantörerna av storkök, dryck och tvätt för professionella användare. Våra innovativa produkter och världsomspännande servicenätverk gör det dagliga arbetet för våra kunder enklare, mer lönsamt och verkligt hållbart varje dag. Våra lösningar och produkter tillverkas i 13 fabriker i åtta länder och säljs i mer än 110 länder. År 2023 hade Electrolux Professional Group en global försäljning på 12 miljarder kronor och cirka 4.300 anställda. Electrolux Professionals B-aktier är noterade på Nasdaq Stockholm.

I Sverige har Electrolux Professional ca 600 medarbetare som arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg, inom försäljning, service samt i fabriken i Ljungby där våra tvättmaskiner tillverkas.

Mer information om Electrolux Professional Group finns på www.electroluxprofessional.com/corporate