Anders Norell, Key Account Manager på Electrolux Professional, med SkyLine Cook&Chill-lösning.

Electrolux Professional visar upp senaste kökstekniken på Fastfood- & Cafémässan i Malmö

Den 29-30 januari deltar Electrolux Professional på Fastfood- & Café-mässan i Malmö, Nordens största restaurangmässa. Electrolux Professional deltar på mässan tillsammans med en av sina partners EMP Storkök, med syftet att presentera den senaste lanseringen, SkyLine.

– SkyLine-produkterna skapar helt nya möjligheter i storkök och det ska bli roligt att få visa Malmö vår nya satsning, säger Anders Norell, Key Account Manager, Electrolux Professional.

Deltagandet på mässan är en del i SkyLines lanseringsresa och en förlängning av den roadshow som Electrolux Professional under hösten 2019 utfört. Nu är det dags för Malmö att stifta bekantskap med SkyLine Kombiugn, SkyLine Blast Chiller och deras funktioner som både förenklar arbetsprocesser samt hjälper kökspersonal att matlagningen till en ny nivå.

EMP Storkök: Electrolux Professionals partner i södra Sverige

Electrolux Professional har många år levererat professionell köksutrustning till flera olika verksamheter i landet, framför allt inom offentlig sektor. Försäljningen sker via bolagets nationella nätverk av så kallade Excellent partners. En av dessa partners är EMP Storkök som är Electrolux Professionals auktoriserade försäljnings- och servicepartnerpartner i södra Sverige sedan 16 år tillbaka. Mats Paulsson, grundare och ägare av EMP Storkök, har arbetat med Electrolux Professionals produkter i 25 år.

– Det finns en helhet i Electrolux Professionals produktportfölj som är gynnsam och skapar klimatsmarta och ekonomiska mervärden för kunderna. Alla produkter hänger ihop och samspelar med varandra, inte bara genom att teknik och funktion kommunicerar och integrerar mellan olika produkter utan också att sortimentet ger en stor möjlighet till ett estetiskt professionellt kök. Rena linjer och produkter som är ergonomiskt certifierade förenklar vardagen för de som ska arbeta i köket, berättar Mats Paulsson.

Besök SkyLine i monter, E:32

Electrolux Professional kommer att finnas på plats med SkyLine i monter E:32 på mässan. I montern kommer besökare bland annat att få en demonstration av SkyDuo, den unika funktionen som möjliggör för SkyLine Kombiugn och SkyLine Blast Chiller att kunna kommunicera med varandra. Electrolux Professionals utbildningskock Magnus Forsell kommer också att finnas på plats och bjuda på godsaker som tillagats i SkyLine.

– Oavsett om det gäller upptining, nedkylning eller jäsning får du här flera funktioner i en och samma produkt som dessutom kommunicerar med ugnen. Tillagningsprocessen blir effektiviserad och köket får ett bättre arbetsflöde. Alla funktioner som SkyLine har är otroligt efterfrågade på marknaden, så det ska bli spännande att få visa vad de går för, avslutar Mats Paulsson.

Läs mer om SkyLine Cook&Chill här.

Läs hela artikeln om Electrolux Professionals medverkan på mässan här: https://professional.electrolux.com/se/demonstrerar-den-senaste-kokstekniken-pa-fastfood-cafe-massan-i-malmo/

Fastfood- & Cafémässan och Restaurangexpo 2020 hålls 29-30 januari på Malmömässan. Läs mer här

Electrolux Professional är en ledande leverantör förenhets- och helhetslösningar inom storkök, dryck och professionell tvätt. Våra innovativa ocheffektiva lösningar är världsledande och hjälper våra kunder att få ett enklare arbetsliv och bli lönsamma på ett verkligt hållbart sätt. Med över 10 000 erfarna servicetekniker i över140 länder erbjuder vi våra kunder ett världsomspännande servicenätverk. År 2018 hade Electrolux Professional en global försäljning på 9 miljarderkronor och 3000 anställda. Mer information finns påhttps://professional.electrolux.se/