Ekomarine
 patent
 i
Amerika

Patentet ger ett brett funktionsskydd för bolagets unika och miljövänliga teknik för att skydda båtar från marin påväxt. Ekomarine har lämnat in patentansökningar på de sju största samt viktigaste internationella marina marknaderna. Bolaget har fått sitt patent beviljat i Sverige, USA och Australien.

”Det amerikanska patentverket har en rigorös samt internationellt erkänd granskning, vilket gör att godkännandet i USA öppnar upp för en snabbare handläggning på övriga marknader där bolaget har sökt patent. Patentgodkännandet ger även möjligheter till snabbare expansion på den amerikanska marknaden via potentiella samarbetspartner”, säger Mikael Haeffner patentansvarig på Ekomarine.

Ekomarines bottenfärg Neptune Formula® bygger på Ekomarines egen forskning och patent. Genom en samverkan mellan komponenter i färgsystemet och mikroorganismer, som finns i alla vatten, skapar den patenterade biotekniken ett miljövänligt påväxtskydd för den marina marknaden.

• ekomarine
  • båtbottenfärg