Presentation av Vägval - framtiden för svensk säkerhet av Michael Claesson och Zebulon Carlander

De senaste åren har varit omvälvande i världspolitiken. Vi ser hur internationella samarbeten försvåras av de växande spänningarna mellan stormakterna, hur ny teknik har blivit centralt i geopolitiska kraftmätningar och hur klimatförändringar spär på konkurrens om resurser i några av världens mest konfliktdrabbade regioner.

Dessa och flera andra frågor behandlas i boken Vägval -framtiden för svensk säkerhet av generalen Michael Claesson och Zebulon Carlander,  säkerhetspolitisk programansvarig på Folk och Försvar.

Boken presenteras vid ett seminarium den 17 november 16-17 på Försvarshögskolan, Drottning Kristinas väg 37 i Stockholm. Vid seminariet medverkar generallöjtnant Michael Claesson, Zebulon Carlander, säkerhetspolitiskt programansvarig på Folk och Försvar, Rogert Egnell, rektor på Försvarshögskolan, Ewa Skoog Haslum, marinchef, Försvarsmakten och Björn von Sydow, styrelseordförande, Totalförsvarets forskningsinstitut.

Anmäl deltagande senast den 16 november till bertil.ekerlid@ekerlids.com Tel 070-696 1057

Beställning av recensionsexemplar och önskemål om intervjuer med författarna görs också till samma adress.

Kategorier