Påminnelse om presentation av två böcker om den förre statsministern Karl Staaff

Karl Staaff var liberal partiledare, statsminister och ledande i kampen för demokratin. Den fjärde oktober är det hundra år sedan hans bortgång. Ekerlids Förlag och Karl Staaffs fond för frisinnade ändamål ger därför ut två böcker. I antologin Karl Staaff, arbetarvän, rösträttskämpe och socialreformator beskriver Marika Hedin, Håkan Holmberg, Anders Johnson och Svante Nycander olika delar av Karl Staaffs gärning. I Karl Staaff försvaret och demokratin skildrar Hans Lindblad försvarsfrågan, och borggårdskuppen 1914 och visar att den ganska spridda uppfattningen att Staaff skulle ha varit försvarsfientlig är felaktig.

Böckerna presenteras vid ett seminarium onsdagen den 30 september klockan 14.30 till 16.30. Lokalen är Stockholms Musikaliska Institut (Bygdegården Anna Whitlock), Eriksbergsgatan 8B, Stockholm. Anmälan görs senast den 289september till bertil.ekerlid@ekerlids.com Tel 070-696 10 57. Recensionsex beställs genom samma adress.