Ny bok om Hans Werthén.

Ny bok om Hans Werthén.

Hans Werthén var en av Sveriges mest framträdande företagsledare under 1970- och 80-talen. Han gjorde under den tiden mer än 200 förvärv och omvandlade Electrolux från ett krisföretag till ett världsledande företag inom vitvarubranschen. Han var även känd för sin chosefria och humoristiska ledarstil och skapade en managementkultur inom företaget som lever än i dag.

Carl Uggla, som tidigare skrivit böcker om Carnegie och Staffan Burenstam Linder, har nu skrivit en biografi om Hans Werthén. Recensionsex kan  beställas via info@ekerlids.com. Högupplöst bild på omslaget finns på www.ekerlids.com.

Carl Uggla har tidigare varit bankdirektör inom S-E-Banken och Carnegie. Han har tidigare givit ut böckerna Carnegie - de två första seklen (2003) och Staffan Burenstam Linder - den visionära handlingsmänniskan (2006). Författaren nås på 00352 62 11 76 494. Mellan den 5 och 15 september nås han på 0416-15115. Därefter på 00352 23 69 92 86.