Ny bok: Jag bombade - scener ur ett ståuppliv av Aron Flam, Jonas Gardell, Petra Mede med flera

Sveriges främsta komiker berättar i Jag bombade helt ocensurerat om livet bakom scenen; om ångesten när skratt byts mot tystnad, om drogerna och spriten, om efterhängsna fans och alla de osannolika, förnedrande och hysteriska händelser som kantar turnélivet.

- Det är när skratten tystnat på krogshower, företagsevents, stand up klubbar och tv-inspelningar runt om i landet som de verkligt roliga historierna tar sin början, säger Aron Flam, bokens redaktör.

I Jag bombade berättar bland annat Babben Larsson om hur det känns att uppträda med material om kvinnomisshandel inför en publik med feminister, David Batra återger ett minst sagt bisarrt företagsgig med en döende företagsledare på scen och Adde Malmberg skriver om hur han hotas till livet av upprörda Sandvikarbetare under en föreställning.

Aron Flam fortsätter:

- Det är med skräckblandad förtjusning vi lyssnar på kollegor som berättar om dåliga ljudanläggningar, arga chefer, fulla festdeltagare, hopplösa lokaler, dåliga presentationer, felaktiga förväntningar och framför allt våra egna tillkortakommanden, när vi inte bemästrade situationen, kort sagt; när vi bombade!

Ingenting är tabu när Sveriges mest kända komiker berättar om hur det verkligen går till.

För recex maila info@ekerlids.com.

För kontakt med Aron Flam, ring 0707-307060

Kategorier