Ny bok av Sofia Appelgren om salladsbaren i Göteborg

Ny bok av Sofia Appelgren om salladsbaren i Göteborg

Sofia Appelgren tvingades stänga sin salladsbar efter fyra månaders blockad från restaurangfacket. I boken "Wild´n fresh - min berättelse om salladsbaren", berättar hon själv med stor inlevelse om den turbulenta tiden under blockaden. Den femte december sattes min lilla salladsbar Wild´n Fresh i blockad. Över en dag förvandlade Hotell och Restaurangfacket (HRF) korsningen vid Tredje och Fjärde Långgatan i Göteborg till ett stridsfält. Jag försökte vara stark. Men efter fyra månaders blockad orkade jag inte längre och beslutade mig för att sälja min då ofrivilligt rikskända verksamhet. Det här är min berättelse om mitt möte med HRF, och om hur en ung, driftig entreprenörs dröm slocknade helt i onödan." Sofia Appelgren Wild´n Fresh, - min berättelse om salladsbaren ges ut på Ekerlids Förlag torsdag den 20 september. Sofia Appelgren finns tillgänglig för intervjuer under onsdag den 19 september. Högupplöst bild på omslaget finns på www.ekerlids.com För mer information maila info@ekerlids.com eller ring 070-696 1057.