Ny bok: Ledarskapsformeln - handbok i konsten att leda

Tre av fyra chefer tror att ledarskap är en konstart som kan utövas endast med hjälp av logik. Eftersom logiska människor känner sig trygga med matematiska formler har författaren valt att bygga bokens innehåll kring en matematisk formel för chefskap, en annan för ledar-skapskvalitet samt ett antal fysiska lagar för att beskriva människors naturliga motstånd mot förändring. Ledarskap utövas på två nivåer; på den första leder du dig själv och på den andra leder du dig själv och andra. I Ledarskapsformeln beskriver Sven Klint Bergh på ett praktiskt och jordnära sätt ett antal aspekter på konsten att leda och ger dig verktyg för din egen utveckling som ledare. Boken vänder sig till chefer och ledare på alla nivåer men kan också med fördel läsas av den som är intresserad av personlig utveckling. Principerna för gott ledarskap är universella, det vill säga att de gäller oss alla. Sven Klint Bergh har i mer än fyrtio år haft ledarskap som sitt viktigaste verksamhetsområde. Först som sjöofficer, sedan som VD för ett chefsrekryteringsföretag och de senaste femton åren som VD och projektledare i ett ledarutvecklingsföretag. Han är master of science i"Organizational Management and Leadership". Beställ rec ex på info@ekerlids.com