Fredagsporträttet: Koncernledningsassistent Isak växlar upp i karriären

Idag jobbade Isak Larsson sin sista dag som koncernledningsassistent. Från att i två år ha arbetat tillsammans med koncernledningen och särskilt koncernchefen, byter nu Isak uppdrag och chef inom Einar Mattsson-koncernen.

Isak har varit ett stöd i koncernchefens dagliga arbete och det har handlat om allt från att koordinera möten, föra protokoll och hantera interna och externa kontakter till mer strategiskt arbete.

Med civilingenjörsutbildning i industriell ekonomi från Linköping har Isak parallellt med vardagssysslorna bland annat deltagit i arbetet med utvecklingen av koncernens ledningssystem, optimering av processer och framtagning av rutiner. Målet är att få de olika verksamheterna att arbeta ännu mer effektivt tillsammans.

På både ledningsgrupps- och styrelsemöten har Isak fått stor insyn i hela Einar Mattsson-gruppen. Han har lärt sig hur moderbolaget leds i praktiken, men också hur dotterbolagen, med dess olika affärsmodeller, drivs och styrs. Dessutom är fastighetsbranschen och speciellt bostadsmarknaden extra spännande att följa, med alla utmaningar som har en direkt inverkan på vårt samhälle.

På måndag väntar nya utmaningar i det digitala teamet där Isak ska jobba operativt med verksamhetsutveckling. Det kommer att finnas tid att fördjupa sig och använda fler av sina kompetenser. En stor del i arbetet blir att introducera nya arbetssätt och att inspirera till förändrade beteenden.

På måndag sätter sig Isak vid ett annat skrivbord. Ivrig att fortsätta ändra både sitt eget och sina kollegors arbetssätt.

• einar mattsson ab
  • yrkesväxling