Ehandel blir Netthandel i Norge inför stor satsning på den norska marknaden

Ehandel byter namn till Netthandel.no i Norge

Ehandel består av de redaktionella sajterna Ehandel.se, Influens.se och i Norge Ehandel.com. Nu väljer vi att flagga om i Norge till Netthandel och domänen Netthandel.no. Anledningarna är flera men framför allt vill vi med ändringen markera en kommande större satsning i Norge och en bättre lokalanpassning av verksamheten i grannlandet.

Faktum är att Ehandel.com (no.Ehandel.com) tidigare varit känt som Netthandel.no. Ett byte skedde dock av tidigare ägare när de genomförde en nordisk satsning med Ehandel.com.

I dag fokuserar Ehandel-organisationen dock primärt på den svenska och norska marknaden.

-Det ska bli riktigt spännande att se hur Netthandel tas emot av e-handelsbranschen i Norge. Vi har redan fått positiva tillrop kring ändringen av våra norska partners. Med namnbytet hoppas vi bli ännu mer lokala och vassa i vårt erbjudande, säger Niclas Albäck, COO på Ehandel.

Bytet som sker idag är främst kosmetiskt, men i kulisserna så filar vi just nu på Netthandel 2.0. Ett projekt som vi kommer att berätta mer om i höst.

-Vi vill med denna ändring göra en tydlig markering att vi satsar stort i Norge och Sverige. Två mycket starka och levande e-handelsmarknader i Norden. Vi har förstås även vårt enormt populära nordiska event NXT Nordic som är placerat i Oslo. Det är en mycket spännande marknad där vi nu ska växla upp på flera plan, säger Johan Svensson, CEO på Ehandel.

Vi hoppas förstås att norrmännen ska ta emot Netthandel med samma kärlek som de visat Ehandel.com.

Timeline:

April 2014
Ole Martin N. Evensmo startar Netthandel.no
Juni 2017
Netthandel.no blir en del av den nordiska satsningen eHandel.com
Juni 2018
eHandel.com köps upp av Ehandel.se
November 2019
Ehandel.com slås ihop med Ehandel.se i samma plattform
Juni 2023
Ehandel.com byter namn till Netthandel.no