Ehandel.se ökar dubbelt så mycket som medierna i Sverige.

Stark tillväxt för Ehandel.se när IRM släpper sin Q2 rapport över medieinvesteringar

IRM (Institutet för reklam- och mediestatistik) har publicerat sin rapport för medieinvesteringar Q2 2021 och visar på en kraftig återhämtning från 2020. Totalt omsattes 11,7 miljarder kroner, vilket är en ökning med 1,3 miljarder kronor från samma kvartal 2019 (2020 minskade omsättningen med 14 miljarder kronor till följd av pandemin.

De digitala medierna, som gjorde en stark comeback redan i det andra halvåret 2020, fortsätter och accelererar tillväxten under det andra kvartalet 2021. Utvecklingen drivs framför allt av annonsörernas omställning till digitala medier och av en stark e-handel.

Ehandel.se växer med hela 62 % under kvartalet. Den genomsnittliga tillväxten i medieintäkter ligger på 30,3 %.

"- Det är roligt att vi får betalt för det fina arbetet som redaktionen gör och som drivit upp våra besökssiffror rejält", säger Johan Svensson som är VD för EhandelSE AB. "De flesta digitala medier har betalväggar och tar betalt för innehållet. Vi utesluter inte det framöver, men det känns väldigt bra att annonseringen ökar i takt med trafiken för vårt öppna nyhetsinnehåll".

För mer information, se https://www.irm-media.se/se/ak....