Volvo Ocean Race - Programpunkter 21-28 juni

Volvo Ocean Race - Programpunkter 21-28 juni

Den 21-28 juni träffar du Egnahemsbolaget, Bostadsbolaget Familjebostäder, Gårdstensbostäder och Poseidon i Frihamnen när världens tuffaste seglingstävling, Volvo Ocean Race, går i mål.

Runt midsommar väntas en stor publik ta emot seglarna i hjärtat av Göteborg när Volvo Ocean Race går i mål och bjuder på en stor fest som är öppen för alla.

Du träffar oss i Göteborgspaviljongen tillsammans med Göteborgs Stad samt i vårt anslutande tält i Race Village. Vill du veta vad som händer i framtiden inom Göteborg Stad är du välkommen till Göteborgspaviljongen som bjuder på ett fullspäckat program.

Programpunkter om Göteborgs framtid. Kom och prata med oss!

Upplev Folkfesten

Race Village är öppet för alla och har fri entré alla evenemangsdagar 21-28 juni! Välkommen!

Inom några dagar välkomnar vi deltagarna i Volvo Ocean Race som går i mål mitt i stan. Det är fri entré till festen så att alla kan vara med att heja och fira! Tävlingen avgörs med en kappsegling i Göteborgs hamninlopp och här kan alla följa slutspurten från första parkett. Festen fortsätter i Race Village i Frihamnen. Här finns storbildsskärmar med direktsändning av Pro-Am Race och In-Port Race samt läktare för att se hamntävlingarna från första parkett, scenunderhållning och konserter, barnområden, utställningar, restauranger, caféer, barer, beach club, en stor marknadsplats och massor av prova-på aktiviteter.

Du tar dig enkelt hit till fots, med cykel eller kollektivt med buss, spårvagn eller båt.

Här hittar du hela programmet med bl a scenunderhållningen: http://volvooceanracegoteborg.com/sv/folkfesten