Ubiquiti Networks Inc. tecknar distributionsavtal med EET Europarts

Ubiquiti Networks Inc. tecknar distributionsavtal med EET Europarts

Distributionsavtalet omfattar distributionsrättigheter för Ubiquiti Networks UniFi och AmpliFi produktlinjer.

EET Europarts har tecknat avtal med Ubiquiti Networks Inc., ett företag med nästa generations kommunikationsteknologi, för distribution av företagets produktlinje UniFi och konsumentproduktlinjen AmpliFi.

Ubiquiti Networks Inc har valt EET Europarts för att stödja expansionen av Ubiquitis position på företagsåterförsäljar marknaden i Europa.

Ubiquiti uppfyller i snabb takt kundernas behov av högpresterande, prisvärda och innovativa lösningar, allt eftersom företag upptäcker de stora fördelarna med UniFi.

Distributionsavtalet omfattar distributionsrättigheter för Ubiquiti Networks UniFi och AmpliFi produktlinjer, och produktportföljen distribueras via EET Europarts professionella nätverk av installatörer, återförsäljare och retailers.

International Business Channel Manager från Ubiquity säger: "EET Europarts är en utmärkt partner för oss att fortsätta våra ansträngningar för att ta marknadsandelar inom det europeiska företagssegmentet. UniFi utvecklas snabbt och vi behöver en distributör med återförsäljarnätverket och räckvidden som EET Europarts har."

EET Europarts kommer inte bara att fokusera på UniFi utan även utveckla konsumentelektronikkanalen för Ubiquiti's varumärke AmpliFi.

"AmpliFi HD är utformad för att erbjuda enkla, eleganta lösningar för att stödja smart home-kapaciteter. Det levererar snabb internetbandbredd i hela hemmet, även när du stödjer flera enheter samtidigt. Smart Homes och IOT kräver en total trådlös anslutning som inget annat varumärke kan erbjuda som AmpliFi kan”, säger Frederik Andersen, Director of Purchase & Product Management hos EET Group.

EET Europarts har en unik ”go-to-market”-modell med närvaro i 27 länder, en mycket aktiv försäljningskår och en ambition att tillhandahålla den bästa servicen. Dessutom har EET Europarts en fantastisk, välskött och effektiv lager- och logistikfunktion som garanterar nästa dag leveranser i hela Europa.

"Vi är glada att välkomna Ubiquiti ombord i en tid där vi ser en efterfrågan på deras unika nätverksteknologi både i företagets- och CE-området som verkligen tar fart. EET Europarts kommer att arbeta hårt för att stödja och utbilda företagsåterförsäljare att bli konkurrenskraftiga genom att lägga till Ubiquiti i sina portföljer av nätverksprodukter", säger John Thomas CEO hos EET Group.

About Ubiquiti Networks

Ubiquiti Networks, Inc. (NASDAQ: UBNT) eliminates barriers to connectivity for under-networked enterprises, communities and consumers with its leading-edge platforms that connect hundreds of millions of people throughout the world. With over 60 million devices sold worldwide, through a network of over 100 distributors, to customers in more than 180 countries and territories, Ubiquiti has maintained an industry-leading financial profile by leveraging a unique business model to develop products that combine innovative technology with disruptive price-to-performance characteristics. Our growth is supported by the Ubiquiti Community, a global grass-roots community of 4 million entrepreneurial operators and systems integrators who engage in thousands of forums. For more information, join our community at www.ubnt.com

Ubiquiti, Ubiquiti Networks, the U logo, UBNT, airMAX, UniFi, airFiber, mFi, EdgeMAX and AmpliFi are registered trademarks or trademarks of Ubiquiti Networks, Inc. in the United States and other countries.

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Server, Computer & Printer parts, Storage & Network, Mobile Parts & Accessories, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 1.000.000 artiklar fördelat på mer än 700 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, eSTUFF, Clint, Podspeakers, Sandberg, Garmin, Kensington, Loewe och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 32 säljkontor i 27 länder spridda över Europa och Afrika. Koncernen sysselsätter mer än 500 anställda, servar mer än 44.000 återförsäljare och hanterar mer än 1.000.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.