Smart-TV underhållning åt alla - uppgradera enkelt din TV med GoAllTV SMARTSTICK

GoAllTV SMARTSTICK är en video-dongle med öppen plattform som ger direkt tillgång till ett brett utbud av videostreamingtjänster och mycket mer...

GoAllTV:  Konceptet

Många har ännu inte en fullt fungerande Smart-TV lösning hemma – eller ens tillgång till internet från TV.

Uppdraget för GoAllTV är att göra det enkelt för användaren att via en TV njuta av streamingtjänster från internet, såsom filmer, TV-program, musik, spel – med ett gränssnitt som är så enkelt att alla kan använda det.

Nu är det enkelt att förvandla en TV till en RIKTIGT smart Smart-TV och njuta av all underhållning som finns tillgänglig på internet.

Powered by Easy Play TV: Obegränsat och trådlöst

GoAllTV-lösningen är baserad på en programvarumotor från danska Easy Play TV.

GoAllTV ansluts till HDMI-porten på TV:n och efter en busenkel installation med några få enkla steg så är du igång med att börja streama via det trådlösa nätverket . Enheten är bara 110 mm lång en 10 mm tjock så den kan med enkelhet placeras bakom TV:n eller vart du vill.

SMARTSTICK kommer med ett  flertal extra alternativ - Anslut tillbehör via den extra Micro USB-porten eller installera ett Micro SD-kort om det behövs större lagringsutrymme.

Med GoAllTV får du tillgång till allt och lite till

GoAllTV SMARTSTICK är verkligen smidig och ger direkt tillgång till de mest populära tjänsterna, såsom Netfilx, HBO Nordic, Viaplay och mycket mer. Och det finns nästan inga gränser. Allt som Google Play har att erbjuda kommer att finnas tillgänglig direkt på TV:n och i HD-kvalitet.

På detta sätt ger GoAllTV SMARTSTICK omedelbar tillgång till oändlig underhållning: såsom filmer och TV-serier. Men också den bästa musiken via Spotify, WIMP eller andra.

Även radiostationer från hela världen via TuneIn. Och mycket mer.

GoAllTV SMARTSTICK har en inbyggd webbläsare med stöd för flash. På så vis kan du snabbt och enkelt besöka valfri hemsida, och ta del av allt material som finns där. Utöver detta kan du hålla dig uppdaterad med Facebook och andra sociala medier, eller varför inte spela ditt favoritspel?

Med GoAllTV får man även full tillgång till hela Google play där man kan välja bland tio-tusentals andra appar att ladda ner.

Se GoAllTV SMARTSTICK Video här!

Smidig fjärrkontroll ger dig full kontroll

Med den användarvänliga fjärrkontrollen inkl. musfunktion kan du enkelt välja en film, tv-kanal, din favoritmusik eller spela spel direkt på din TV - i HD.

GoAllTV SMARTSTICK-boxen innehåller: HDMI-kabel hane till hona (34 cm),  strömförsörjning med 3 meter kabel och en startguide.

Specifikationer:

• Operativsystem: Android 4.4 with EPTV Android
  • Video-decoder: Mpeg 1/2/4.H.264, VC-1, Divx, Xvid, RM8/9/10, VP6
  • Video-format: MKV, TS, TP, M2TS, RM/RMVB, AVI, MPG, VOB, DAT, ASF, TRP, FLV
  • SoC: RockChip RK3066
  • CPU: Dual Core ARM | GPU: MALI400
  • RAM: 1GB DDR3
  • HDD: 8GB Flash (Approx.: 6 GB available)
  • Wi-Fi: 802.11 b/g/n
  • Bluetooth: 4.0
  • Storlek: Längd 11 cm x Bredd 5 cm x Djup 1 cm
  • Vikt: 39 gr.

Krav:

• TV med HDMI-port
  • Wi-Fi (802.11a, b, g eller n) trådlöst internet (Rek. minst 3 Mbit för SD eller 6 Mbit för HD-video)
  • Google Play-konto

För produkttester och recensioner:

Förfrågningar om produkttester och detaljerad produktinformation för recensioner kan ställas till:

EET Group A/S
Kaspar Keldebæk, Product Manager kke@eetgroup.com +45 40 75 05 96

Se mer på www.goalltv.com

Produktblad och produktbilder finns att ladda ner via detta pressmeddelande - se nedan.

Distribution:

GoAllTV SMARTSTICK och relaterade tillbehör distribueras i de nordiska länderna och i Tyskland av EET Europarts.

Rekommenderat utpris för GoAllTV SMARTSTICK är 899 SEK.

För återförsäljarinformation kontakta EET Europarts. Kontaktuppgifter finns här

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Computer & Printer parts, Mobile Parts & Accessories, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 600.000 artiklar fördelat på mer än 500 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, IQeye, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, estuff, Sandberg, Garmin, Jawbone, Kensington, Loewe och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 31 säljkontor i 26 länder spridda över Europa och Afrika. Koncernen sysselsätter närmare 500 anställda, servar mer än 40.000 återförsäljare och hanterar mer än 750.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.