Tips om smart och praktisk utrustning till fritidshusen

Smart och praktisk utrustning till fritidshusen

Sedan Coronapandemin slog till har intresset för fritidshus ökat markant. Så varför inte hjälpa de nya husägarna lite på traven och bjuda på inspiration om hur de kan inreda sitt andra hem och få optimala möjligheter att bara kunna koppla av och njuta? Nedan hittar du ett antal praktiska och smarta produkter som är perfekta i fritidshuset, där fokus ska vara på komfort, avkoppling och säkerhet.

Tado Smart AC Control

Med tado Smart AC Control har du möjlighet att fjärrstyra temperaturen i fritidshuset. Anslut din smartphone till din luftkonditionering eller värmepump. Med tillgång till din smartphones placering så justeras temperaturen automatiskt, beroende på om du är på väg hem från fritidshuset eller precis har lämnat det. Du kan också manuellt hantera temperaturerna från din smartphone, dator eller surfplatta via tados app, oavsett var du är. En varm sommardag kan du enkelt ställa in temperaturen så att den blir behaglig och sval när du anländer, eller se till att huset värms upp så att du inte behöver frysa när du anländer en blåsig höstdag.

Pris: 1.099 SEK

ECOVACS DEEBOT N8

Med en robotdammsugare från ECOVACS behöver du inte börja semestern med att spendera tid och kraft på att dammsuga bort döda insekter från golvet eftersom huset har stått tomt. Den nya DEEBOT N8 kan manövreras hemifrån via ECOVACS-appen, så rengöringen kan påbörjas redan innan du anländer. Roboten dammsuger och moppar golvet på en gång och är utrustad med en avtagbar borste som gör det möjligt att rengöra på djupet och ta bort smuts och djurhår från mattor och på svåråtkomliga platser. Med DEEBOT N8 behöver du inte längre oroa dig för sand på golvet när familjen kommer hem från en promenad på stranden. Sätt dig på terrassen och se till att roboten rengör golvet åt dig.

Pris: 4.399 SEK

FIBARO Flood Sensor

Om ett vattenrör i stugan oväntat skulle gå sönder, så hjälper FIBARO Flood Sensorn dig att ta tag i problemet innan stora skador hinner uppstå. FIBARO Flood Sensorn upptäcker översvämningar och har en inbyggd temperatursensor. Det inbyggda larmet aktiveras när sensorn upptäcker vatten. Sensorn placeras på en plats där det finns risk för översvämning eller läckage, till exempel under diskbänken eller i badrummet. Sensorn varnar dig genom att skicka ett meddelande till din smartphone.

Pris: 899 SEK

Netatmo Smart Outdoor Camera

Om du inte är vid ditt fritidshus så ofta är det trevligt att kunna följa vad som händer runtomkring huset. Netatmo Smart Outdoor Camera monteras utanför huset och upptäcker om en person, ett fordon eller ett djur kommer in i kamerans synvinkel. Du kommer då att få ett meddelande så att du själv kan bestämma om det är något du behöver reagera på. Du kan också, när det passar dig, livestreama från kameran, så att du kan följa vad som händer runt ditt fritidshus och eventuellt kontakta en granne eller polisen som kan ingripa om du sitter där hemma. Du kan också ställa in om du vill att kameran ska slå på sin kraftfulla LED-belysning eller om den ska fotografera diskret med den inbyggda infraröda funktionen.

Pris: 3.299 SEK

Netatmo Smart Smoke Alarm

Skulle blixten slå ner i ditt fritidshus eller om en brand bryter ut i en av dina elektriska installationer medan du sitter där hemma, då ger Netatmo Smart Smoke Alarm dig en varning i realtid i din smartphone. Du har alltså möjlighet att ringa efter hjälp för att få branden släkt, även om du är långt ifrån stugan. Netatmo Smart Smoke Alarm ger dig trygghet och sinnesro i hela 10 år med ett batteri som håller hela produktens livslängd. Inga fler irriterande varningar om lågt batteri.

Pris: 1.099 SEK

Sharp Air Purifier

Det är ett inte ett helt okänt problem att fritidshus som inte har använts under längre perioder kan lukta instängt och fuktigt. Med en luftrenare från Sharp är det nu möjligt att slå två myggor med en smäll, så att säga, förutom att denna luftrenare dödar bakterier, virus, allergener och mögel och tar bort dålig lukt, fungerar den faktiskt också som en myggfälla på grund av det inbyggda UV-ljuset.

Pris: 3.269 SEK

AmpliFi HD router

Även om de flesta troligen kommer att använda fritidshuset för avkoppling och semester, är det fortfarande trevligt att ha en ordentlig internetanslutning. Till exempel om du bara vill ligga i en hängmatta och titta på det senaste avsnittet av din favoritserie, eller om du känner för att förlänga din vistelse i stugan och välja att arbeta därifrån på måndagar. Med AmpliFi från Ubiquiti har du alltid en stabil och kraftfull internetanslutning, även när du är i trädgården. AmpliFi Home Wi-Fi-lösningen innehåller en router och två Mesh Points som ger dig stabilt, trådlöst internet även i de större fritidshusen (upp till 1800 m2)

Pris: 4.099 SEK

Om EET

EET är Europas ledande distributör inom: Server, Computer & Printer parts, Storage & Network, Mobile Parts & Accessories, Consumer Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 1.000.000 artiklar fördelat på mer än 700 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive:
HP Inc., Hewlett Packard Enterprise, Lenovo, MicroConnect, Ubiquiti Networks, HP Procurve, Cisco, Synology, Qnap, B&O Play, Loewe, Podspeakers, Kensington, tado, Apple, eSTUFF, Incipio, Griffin, Axis, Hikvision, Bosch, Milestone, NEC, Philips, EPSON, VivoLink, Airtame, Zebra, Honeywell, Star Micronics, Datalogic, Coreparts, Gearlab, Dell, Netatmo, Ecovacs, frogblue, SONY, Capture och många fler.

EET är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 31 säljkontor i 24 länder spridda över Europa. Koncernen sysselsätter mer än 500 anställda, servar mer än 44.000 återförsäljare och hanterar mer än 1.000.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.