Prisbelönta högtalare i nya färger.

Prisbelönta högtalare i nya färger.

De populära FREYA-högtalarna från Clint finns nu i två nya trendiga färger.

Clint FREYA högtalaren stödjer Truewireless™ stereo-teknologin, så att två FREYA högtalare kan kopplas ihop för en optimal trådlös stereo-setup utan kablar.

FREYA Bluetooth-högtalaren har ett inbyggt batteri för optimal rörlighet och flexibilitet. Storleken på FREYA gör den idealisk för mindre till medelstora rum.

Nya färger på de prisbelönta FREYA-högtalarna

Under maj 2017 så lanseras Clint Asgard™ FREYA-högtalaren i två nya färger. Den första är Olive Green: en varm färg av hopp som tar dig tillbaka till naturen och ger dig lugn och balans. Den andra färgen är Marsala Red: en naturligt robust och jordig vinröd färg som berikar ditt liv, kropp och själ.

Specifikationer:

Clint FREYA är en högpresterande trådlös Hi-Fi-högtalare. Streama din favoritmusik till FREYA från vilken källa som helst via Bluetooth.

• Bärbar
• Batteridrivna. Inbyggt Li-Ion batteri. Uppspelningstid på upp till 6 timmar.
• Fungerar med smartphones och surfplattor
• Bluetooth för trådlös musik streaming
• Bluetooth-versionen stödjer Stereo Pairing (Wireless stereo)
• 7W full ton monohögtalare (bas reflex), klass-D förstärkare med DSP
• Med USB för SW uppgradering och ladda enheter som stöds
• Line-in, 3.5 mm stereo mini jack
• Storlek: Ø100mm x H 220mm
• Vikt: 1,2 kg

FREYA passar perfekt i alla rum - kontor, vardagsrum, kök eller sovrum. FREYA kan enkelt flyttas tack vare sin lilla storlek och låga vikt.

FREYA är elegant utformad med en cylindrisk form, designad av danska designern Phillip Bodum, med ett kompakt metallgaller som ger ett enkelt och klassiskt utseende som passar in i alla rum - och inredningar.

Materialen är vitala, inte bara för att ge musikälskare en högkvalitativ produkt, men också för att produkten ska få en längre livslängd. FREYA är tillverkad i kvalitetsstål och klass-A aluminium. Det ger högtalaren en robusthet och ett elegant utseende som tydligt skiljer sig från andra produkter i denna kategori.

Kontrollknapparna är placerade på toppen av högtalaren för lätt och smidigt användande.
FREYA levererar ett bekvämt, smidigt och detaljerat ljud

.

FREYA är tillgänglig i sju färger: Charcoal Grey, Chalk White, Dusty Rose, Misty Green, Powdery Blue och de nya färgerna: Olive Green och Marsala Red.

Rekommenderat utpris för FREYA högtalaren med Bluetooth: 1.799 SEK

Nya färgerna: Olive Green och Marsala Red beräknas vara tillgängliga från maj 2017.

Distribution:

EET Europarts är distributör av Clint produkterna och Asgard™-serien i hela Europa.
För mer information om återförsäljare i Sverige, vänligen kontakta EET Europarts AB via tele: 08-507 510 00.

Om Clint Digital & Asgard™

Alla Asgard ™ produkterna avspeglar traditionen bakom dansk design, dansk akustik och den typiska nordiska enkelheten i material, funktionalitet och ett enkelt användargränssnitt. Hela Asgard™ serien är utvecklad i Danmark av Clint Digital och designad av den danska designern Phillip Bodum.

För att se mer om Clint Digital och Asgard™ serien, gå till: www.clintdigital.com

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Server, Computer & Printer parts, Storage & Network, Mobile Parts & Accessories, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 1.000.000 artiklar fördelat på mer än 700 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, eSTUFF, Clint, Podspeakers, Sandberg, Garmin, Kensington, Loewe och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 32 säljkontor i 27 länder spridda över Europa och Afrika. Koncernen sysselsätter mer än 500 anställda, servar mer än 44.000 återförsäljare och hanterar mer än 1.000.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.