Populära trendmärket Walk On Water kommer att distribueras av EET Europarts i Norden

Krusell International AB har utsett EET Europarts till ny nordisk distributör av trendmärket Walk On Water.

Walk on Water riktar sig främst mot den trendiga och stilmedvetna individen som värdesätter en personlig, modern och aktiv livsstil med smak för god kvalitet, funktion och det senaste inom urbant mode.

"Vårt förvärv av Walk On Water är en del av Krusell-koncernens fortsatta expansion, och förväntas leda till en tillväxt hos våra befintliga kunder samt öppningar i nya kanaler, vilket vårt nya distributionspartnerskap med EET Europarts tydligt visar", säger Ulf Sandberg VD på Krusell.

EET Europarts kommer att distribuera Walk On Water-produkter via nordiska återförsäljare inklusive APR och detaljhandelskedjor.

"I dagens urbana livsstil så är det en självklarhet att kunna bära med sig sin laptop och iPad tillsammans med sin plånbok eller smartphone. Väskan eller fodralet blir en del av din personlighet och därför ställer vi höga krav på att designen speglar ens livsstil ," säger Klas Hedin, Retail account manager hos EET Europarts AB. "Walk on Waters modellserier matchar attityden hos en traditionell affärskvinna/man, likväl som den
trendiga och stilmedvetna individen som mer värdesätter en personlig, modern och urban livsstil. Vi ser verkligen fram emot att inkludera detta spetsiga, upproriska och trendsättande varumärket i vår produktportfölj."

Walk On Water produktsortiment inkluderar: laptop-fodral, datorväskor, tablet-väskor, smart phone-fodral m.m. och kommer att tillhandahållas av EET Europarts för återförsäljare i hela Norden.

För mer information, kontakta EET Europarts via tele: 08-507 510 00 eller mail: kundservice@eeteuroparts.se

För mer infomation om Walk On Water besök: http://www.walkonwater.se/

Om Walk On Water

Walk On Water grundades i gryningen på 2000-talet av Peter Carlberger.

Av namnet  så kanske du tycker att det låter som är en religiös sekt. Men det enda som Walk On Water är fanatiska om är att utforma funktionella och miljövänliga tillbehör. Uppdraget är att tillfredsställa en ung urban street fashion orienterad publik med laptop-fodral, datorväskor, tablet-väskor, smart phone-fodral med mera.

Walk On Water är influerade av musikindustrins experimentella genre "alternative" och cross cooking-industrin. Walk On Water syftar till att skapa trevliga och smakfulla kollektioner av tillbehör som krävande konsumenter älskar och tycker om.

Längs vägen vid  utformandet av en ny produkt så har Walk On Water ett tankesätt som kallas ”cucumber green” vilket innebär att om ett mer miljövänlig tyg kan användas eller om onödig förpackning kan uteslutas, så är det så det ska göras. Men fokuset ligger alltid på street fashion och funktion.

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Computer & Printer parts, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security samt Point of Sale & Digital Signage.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 400.000 artiklar fördelat på mer än 300 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, IQeye, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, estuff, Sandberg, Garmin, Jawbone, Kensington, Libratone, Loewe och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 31 säljkontor i 26 länder spridda över Europa och Afrika. Koncernen sysselsätter närmare 400 anställda, servar mer än 40.000 återförsäljare och hanterar mer än 750.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.