Perfekt Loewe ljudsystem - Loewes hemmabiosystem kan användas till alla TV-apparater på marknaden

För att uppnå den perfekta biografupplevelsen därhemma, krävs förutom en enastående TV-bild ett enastående ljud. Det levererar Loewe med sitt nya Home Cinema Set. Anläggningen består av den 3D-kompatibla Loewe MediaVision 3D spelaren, ett par Loewe Satellit högtalare, en Loewe Subwoofer Compact och en Loewe Assist Multi fjärrkontroll. Med den praktiska fjärrkontrollen är Home Cinema Set otroligt enkel att använda och ger en optimal användarupplevelse. Förutom att fjärrkontrollen ger dig tillgång till hela Loewe systemet, ger den dig även möjlighet att manövrera/styra TV-apparater från andra tillverkare än Loewe. Home Cinema Set finns i färgerna Aluminium, Silver och Svart.

Loewe MediaVision 3D
MediaVision 3D garanterar underhållning i toppklass med oöverträffad bildkvalitet och optimalt ljud. Oavsett om det är favoritfilmen i 3D du vill se eller om det är musik från iPod man önskar lyssna till, så sker det i högsta kvalitet med MediaVision 3D. Anläggningen  har en iPod dockningsstation och understödjer dessutom avspelning av HD-ljudformat (t ex Dolby True HD, dts-HD MA osv.) Ansluten till internet kan MediaVision 3D hämta data från musik-/mediadatabasen Gracenote. På det sättet får du automatiskt upplysningar om titel, artist och omslag på musik och film- ljudspår. Medan en film visas ger Gracenote möjlighet  att söka uppgifter om titel, artisk och omslag. Loewe MediaVision 3D kan även ”rippa” musik vilket betyder att favoritlåtarna kan konverteras och sparas på USB. Med den senaste HDMI-standarden är MediaVision 3D utrustad med två HDMI-ingångar och en utgång. MediaVision 3D är naturligtvis utförd i en typisk exklusiv Loewe design, med möjlighet att anpassa utseendet efter personlig smak och preferens med utbytbart inlägg (färgat topplock). Inläggen finns i 250 olika färgvarianter vilket gör det möjligt att personifiera MediaVision 3D så att den passar perfekt till den övriga heminredningen. Tillsammans med Loewe Satellite Speakers och Loewe Subwoofer Compact blir hemmabioupplevelseen komplett.

Loewe Satellite Speakers och Subwoofer Compact
De eleganta Loewe Satellite Speakers och den nya Loewe Subwoofer Compact harmonierar på ett enastående sätt även med MediaVision 3D och kan fås i färgerna Aluminium Silver och Svart.

Loewe Satellite Speakers och den nya Loewe Subwoofer Compact  är frästa ur en enda aluminiumdel och har som Loewes övriga ljudprodukter utbytbara inlägg (färgade topplock) Subwoofer Compact har trots sin  diskreta storlek (höjd 23 cm, bredd 23 cm, djup 23 cm) ett frekvensområde på 45 Hz till 300 Hz och levererar en sammanlagd effekt på imponerande 180W.

Med den automatiska aktiveringsfunktionen startar Loewe Subwoofer Compact (och  de integrerade förstärkarna) automatiskt när en ljudsignal registreras i anslutningarna. Med Audio-link-interfacet är det enkelt att installera Loewe Home Cinema Set där endast en enda kabel förbinder subwoofern med MeidaVision 3D. Så allt som allt är detta ännu en enastående produkt från Loewe: enkelt att använda, elegant och minimalistisk i design och exklusivt individualiserad. Loewe Home Cinema Set introduceras i butikerna i december 2011. Vägledande försäljningspris för Loewe Home Cinema Set är 21.999:-

För närmaste Loewe återförsäljare kontakta Kjaerulff 1 AB på tel. +46 40 67 97 400 eller direkt här på Hitta Loewe Återförsäljare