NYA BEOPLAY H3 ANC: MUSIKÄLSKARENS DEFINITION AV AKTIV BRUSREDUCERING

NYA BEOPLAY H3 ANC: MUSIKÄLSKARENS DEFINITION AV AKTIV BRUSREDUCERING

Nya BeoPlay H3 ANC – en extremt robust in-ear-hörlur med aktiv brusreducering, perfekt balans mellan ljud och brus, oöverträffad komfort och låg vikt som gör hörluren till det perfekta arbets- och ressällskapet.

B&O PLAY by BANG & OLUFSEN presenterar BeoPlay H3 ANC – en flexibel in-ear-hörlur med aktiv brusreducering och Bang & Olufsens hyllade Signature Sound-ljud, som du njuter av även om inte aktiv brusreducering används. Ljudupplevelsen är direkt, exakt och kraftfull – ett resultat av noggrant utförd finjustering.

BeoPlay H3 ANC är utformad för musikälskaren. Fokus i finjusteringsprocessen var att uppnå den perfekta balansen mellan ljud, brus och tystnad, så att du inte missar en enda detalj i musiken även om du befinner dig i bullriga miljöer och inte vrider upp volymen maximalt. Viktigt var också att den aktiva brusreduceringen inte påverkar ljudet i övrigt.

Hörlurarna är utrustade med mikrofoner som mäter bruset från omgivningen och skickar mätvärdet till en processor placerad nära telefonkontakten.

Processorn avkodar informationen och genererar ett optimerat ljudmönster som effektivt stänger ute väsentliga delar av omgivningsljudet. Processen utförs i realtid.

Låg vikt, hög komfort och perfekt funktion gör BeoPlay H3 ANC till en naturlig del av ditt vardagsliv och dina rutiner – på väg till jobbet, när du kopplar av hemma eller när du tränar. Upplevelsen är både intuitiv och fullständigt problemfri, oavsett om du lyssnar på musik eller pratar i telefon via inline-mikrofonen.

• Ultralätt, men extremt robust

Gjord av lättviktsmetall som gör hörluren både robust och reptålig, men även ger så låg vikt att det nästan känns overkligt.

• Oöverträffad komfort – perfekt passform med utbytbara öronproppar

För att kunna utforma en geometri som ger perfekt passform och högsta komfort har vi studerat det mänskliga örats former och anatomi i detalj. Hörlurarna levereras med mjuka öronproppar i olika storlekar, för att ge perfekt passform i alla öron – och för att optimera lurens akustiska prestanda.

• Upp till 20 timmars batteritid

Det uppladdningsbara batteriet i brusreduceringsenheten ger upp till 20 timmars oavbruten speltid om aktiv brusreducering är påslaget. Om batteriladdningen, mot alla odds, ändå skulle ta slut innebär inte det att musiken upphör – du kan fortfarande njuta av Bang & Olufsens Signature Sound, men utan att bruset från omgivningen elimineras.

Historia bakom produkten

BeoPlay H3 ANC utformades av Jakob Wagner, en prisbelönt dansk industridesigner.

Eftersom människoöron har mycket avancerade och varierade former, ägnade Jakob Wagner och designteamet lång tid åt att studera 3D-modeller av öron. Jakob utformade fler än 30 modeller, som testades och förbättrades noggrant, för att få fram exakt rätt passform.

”När man designar en hörlur som bärs inuti örat under flera timmar är komfort den viktigaste faktorn”, säger Jakob. ”Det mänskliga örat är en känslig och mycket fascinerande kroppsdel. Jag ville göra den rättvisa genom att få H3 att passa perfekt i ytterörat – nästan som ett smycke. Den triangulära formen gör att hörluren smälter in och blir en naturlig del av örat. Mjukt, men exakt.”

Fullständig information om BeoPlay H3 ANC finns på: www.beoplay.com/H3ANC

BeoPlay H3 ANC kostar 2499 SEK

Finns i Bang & Olufsen-butiker, onlinebutiken för B&O PLAY ( www.beoplay.com) och i utvalda designbutiker och varuhus med start under perioden oktober-november.

OM B&O PLAY

B&O PLAY är ett resultat av Bang & Olufsens långa tradition av utmärkt design, hantverk och produktinnovation – här har dessa värden tolkats till en ny typ av samtida produkter riktade till en designmedveten, urban publik med en aktiv livsstil.

B&O PLAY-portföljen innehåller bärbara produkter som används intuitivt och som är enkla att integrera i din vardag – hemma eller när du är på språng.

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Server, Computer & Printer parts, Mobile Parts & Accessories, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 700.000 artiklar fördelat på mer än 500 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, IQeye, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, eSTUFF, Clint, Podspeakers, Sandberg, Garmin, Kensington, Loewe och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 31 säljkontor i 26 länder spridda över Europa och Afrika. Koncernen sysselsätter närmare 500 anställda, servar mer än 42.000 återförsäljare och hanterar mer än 900.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.