Ny Loewe Ultra-HD TV med blixtsnabba kanalbyten

Nya Loewe Art serien är blixtsnabb på att byta kanal. Det ger användaren en perfekt överblick och möjlighet att snabbt kunna zappa runt i programöversikten.

Loewe Art levererar både en kristallklar bild med Ultra HD-kvalitet och ett perfekt ljud - men det är långt ifrån allt: Loewe Arts unika dual-channel konfiguration gör det möjligt att titta på ett program samtidigt som du spelar in ett annat via USB. Med MyTV2move* funktionen så kan det aktuella TV-programmet - eller en annan kanal - streamas till en surfplatta eller smartphone. Då kan programmet ses på den bärbara enheten och tas med runt i huset, på uteplatsen, balkongen eller någon annanstans (där nätverket är tillgängligt).

Bildupplevelsen

Nya Loewe Art Ultra-HD har en otrolig bildkvalitet, och återger skarpa bilder från alla källor: USB, hemmanätverk och Internet. Med framtidens gränssnitt (HDMI 2.0, HDCP 2.2 och HEVC) visas innehållet i hög upplösning från till exempel Loewe BluTechVision 3D Blu-ray-spelare och andra externa uppspelningsenheter. Även Full-HD videomaterial visas med en mycket bättre kvalitet med Loewes avancerade uppskalningsteknik. Bilderna blir perfekta och naturliga med en extrem skärpa, djup och känsla för detaljer, samt friska och levande färger. De nya Loewe Art UHD modellerna är 3D-kompatibla (Loewe 3D-glasögon finns som tillbehör).

Ljudkvalitet

Loewe Smart Home Entertainment är en njutning för alla sinnen. Loewe Art UHD har ett bra ljud trots den slimmade designen. Med användandet av bas-reflex principen uppnås en ljudeffekt på upp till 2x40 watt. State-of-the-art högtalarteknik från SON© skapar ett imponerande, skarpt och unikt sound i den kompakta högtalarlådan. Oavsett program eller sändning så är ljudupplevelsen magnifik - även utan att ansluta ett extra ljudsystem eller aktiva högtalare.

Intuitiv navigering

Loewe Art UHD styrs med Loewe Assist Media 2015 fjärrkontrollen, som är smidigare än någonsin med tydliga grafiska element i översikten baserat på användarens beteenden (senast visade, etc.). Som en gedigen smart-TV så visar Loewe Art UHD ett obegränsat innehåll och applikationer. Dual-channel systemet skapar det integrerade nätverksgränssnittet och den högpresterande WLAN-modulen skapar den tekniska grunden.

Loewe Assist Media 2015 gör det enkelt för dig att hitta allt önskat innehåll, surfa på nätet, se TV-utbudet samt mediabiblioteken och hemmanätverket. Allt det sökta innehållet kan konfigureras och visas exakt som användaren önskar. Via Loewe Smart TV MediaNet-portalen kan innehåll nås direkt från bl.a. YouTube (online video) och Deezer (musikstreamingtjänst).

Designen

Loewe står för en tidlös design. Det innebär skräddarsydda hemunderhållningssystem som kan integreras i dagens inredningar för år av underhållning. Den nya Loewe Art designen utmärker sig genom sin klassiska elegans. En högkvalitativ aluminiumram och omsorgsfullt utformade ytor och exakta panelluckor som samverkar för att ge ett enastående utryck från alla vinklar.

Loewe Art UHD levereras med ett bordsstativ i aluminium.

Loewe erbjuder dessutom många andra spännande placeringslösningar - från väggfästen och vridbara golvstativ till eleganta högblanka racksystem med plats för extra tillbehör som subwoofer, Blu-ray-spelare, etc.

Priser och varianter

Nya Loewe Art UHD finns som 40"och 55".

Modellen finns i två färgvarianter: Chrome Silver och Black.

Rekommenderat utpris för Art UHD 40 är 17.999 SEK
Rekommenderat utpris för Art Art UHD 55 är 27.999 SEK

I butikerna från februari 2015.

Återförsäljare

Information om närmaste återförsäljare kan tillhandahålls av EET Europarts,
tel 08-507 510 00 - och kan hittas på www.loewe.se/ Hitta återförsäljare eller direkt via länken här: Hitta Loewe Återförsäljare

(*) Tillgänglig från Q1 / 2015 till iOS och Android

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Server, Computer & Printer parts, Mobile Parts & Accessories, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 600.000 artiklar fördelat på mer än 500 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, IQeye, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, eSTUFF, Sandberg, Garmin, Jawbone, Kensington, Loewe och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 31 säljkontor i 27 länder spridda över Europa och Afrika. Koncernen sysselsätter närmare 500 anställda, servar mer än 40.000 återförsäljare och hanterar mer än 750.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.