Ny avancerad och flexibel hårddisk- och streaming-TV från Loewe

Ny avancerad och flexibel hårddisk- och streaming-TV från Loewe

Nya Connect UHD TV är den mest avancerade och flexibla TV:n när det gäller hårddiskinspelning och tv-streaming.

Titta på ett program samtidigt som du tittar på ett annat via picture-in-picture, och spela samtidigt in ett tredje program på den interna hårddiskinspelaren. Eller spela in två olika program samtidigt. Allt det är möjligt att göra med nya Loewe Connect UHD TV:n.

Enkelt och intuitivt gör Loewe Mobile Recording det möjligt att programmera Loewe TV med en app i din mobila enhet via Loewe Smart Assist app - som finns tillgänglig för både Android och iOS (från Q1 2015).

Programmeringen av den interna hårddisken i Loewe Connect UHD är nu enklare än någonsin med den elektroniska programguiden (EPG) - som är integrerad i både TV:n och i Loewe appen.

Med Loewe Connect UHD hårddiskens lagringskapacitet som på är 1TB (terabyte) så kan det spelas in och sparas ett stort antal program i high definition. (HD).

Hårddiskinspelaren fungerar även som en videoserver som kan nås från andra Loewe TV som finns i nätverket. Detta sker med hjälp av Loewe DR+ Streaming-funktionen. Med Loewe DR+ Follow Me-funktionen kan ett direktsänt program sättas i paus, och sättas igång igen på en annan Loewe TV i ett annat rum i huset.

Loewe MyTV2move

Med ett enda klick så kan Loewe MyTV2move streama ett direktsänt program som du tittar på
- eller en annan kanal till en surfplatta eller smartphone. På så vi kan programmet "tas med"
(runt hushållets nätverk), så att du inte missar något i sändningen.

Digital Media Renderer (Send to TV) fungerar på motsatt sätt, och gör det möjligt att streama
dina favoritfilmer, foton eller musik från en surfplatta eller smartphone till Loewe TV:n.

Bildupplevelsen

Nya Connect Ultra-HD har en otrolig bildkvalitet, och återger skarpa bilder från alla källor: Antenn, satellit, kabel-TV, USB, hemmanätverk och Internet. Med framtidens gränssnitt (HDMI 2.0, HDCP 2.2 och HEVC) visas HD-innehåll från exempelvis Loewe BluTechVision 3D Blu-ray-spelare och andra externa uppspelningsenheter.

Även Full-HD videomaterial visas i mycket bättre kvalitet med Loewes avancerade skalningsteknik. Bilderna blir perfekta och naturliga med en extrem skärpa, ett stort djup och
känsla för detaljer, samt starka och levande färger. Nya Connect UHD-modellerna i 55" är
3D-kompatibla (Loewe 3D-glasögon finns som tillbehör).

Ljudkvalitet

Loewe Connect UHD har ett fantastiskt ljud trots den slimmade designen. Med användandet
av basreflex principen så uppnås en musikeffekt på upp till 2x40 watt. State-of-the-art högtalarteknologin från SOEN© skapar ett imponerande, skarpt och unikt ljud i den kompakta högtalarlådan.

Högtalarnas eleganta tygöverdrag ger en optimal akustisk penetration och ett kristallklart ljud. Integrerad 5.1 flerkanals AV-dekoder stöder Dolby TrueHD och DTS-HD och gör det möjligt att direktansluta ett Loewe hemmabiosystem från 2.1 till 5.1 via Digital Audio Link-gränssnittet,
och därmed uppnås ett ultrarealistiskt surroundljud. Detta ger utrymme för en imponerande hemmabio och garanterar den bästa ljudupplevelsen.

Kontroll

Loewe Connect UHD styrs med Loewe Assist Media 2015 fjärrkontrollen, och fungerar enklare
än någonsin - med enkla grafiska element i listan baserat på användarnas beteende
(senast visade, etc.). Som en gedigen Smart-TV visar Loewe Connect UHD ett obegränsat innehåll och applikationer. Twin-tunern, dual-channel-systemet, det integrerade nätverksgränssnittet och högpresterande WLAN-modulen skapar den teknologiska grunden.

Loewe Assist Media 2015 gör det enkelt att hitta allt det innehåll du vill se, surfa på nätet,
kolla på TV-utbudet samt medie-biblioteken och hemmanätverket. Allt det sökta innehållet kan konfigureras och visas exakt som användaren önskar. Via Loewe Smart TV MediaNet-portalen kan innehåll nås direkt från bl.a. YouTube, maxdome (online video) och Deezer (musikstreamingtjänst).

Loewe designen

Loewe Connect UHD är utformade för att passa in i alla slags inredningar. Connect-serien är ännu mer elegant och slimmad, med en högkvalitativ aluminiumram och dekorativa effekter av krom på högtalarna: Vacker att se på - från alla vinklar. Den nya Petrol Blue-färgen som modellen också finns tillgänglig i ger Loewe Connect en fräsch och ungdomlig look.

Loewe Connect UHD 40 kommer med ett kromat bordsstativ och Loewe Connect UHD 55
kommer med ett väggfäste.

Loewe erbjuder dessutom många andra spännande monteringslösningar - från svängbara golvstativ till eleganta högblanka racksystem med plats för extra tillbehör som subwoofer,
Blu-ray-spelare, etc.

Priser och varianter
Nya Connect UHD finns i 40" och 55".

Modellen finns i fyra färger: Petrol Blue, Chrome Silver, Cappuccino och Black.

Rekommenderat utpris för Connect UHD 40 är 26.999 kr
Rekommenderat utpris för Connect UHD 55 är 36.999 kr

Rekommenderat utpris för Connect UHD 40 color kit (för byte av färg) är 999 kr
Rekommenderat utpris för Connect UHD 55 color kit (för byte av färg) är 1199 kr

Återförsäljare

Information om närmaste Loewe-återförsäljare kan fås av EET Europarts på tel. 08-507 510 00 samt på www.loewe.se / Hitta återförsäljare eller direkt här Hitta återförsäljare

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Server, Computer & Printer parts, Mobile Parts & Accessories, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 600.000 artiklar fördelat på mer än 500 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, IQeye, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, estuff, Sandberg, Garmin, Jawbone, Kensington, Loewe och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 31 säljkontor i 26 länder spridda över Europa och Afrika. Koncernen sysselsätter närmare 500 anställda, servar mer än 40.000 återförsäljare och hanterar mer än 750.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.