Nu kommer en ny lyx-TV från Loewe: Reference ID

Nu kommer en ny lyx-TV från Loewe: Reference ID

Perfekt bild, fantasktiskt ljud och enastående design. Upptäck My Perfect Entertainment i lyxklassen med den nya Loewe Reference ID TV.

Loewe har med Reference ID skapat en exklusiv kombination av bild och ljud. En elegant designad, vacker, tidlös och minimalistisk TV. Enastående hantverk med precision och användning av exklusiva material som polerad aluminium och äkta Berlinerglas.

Briljant bildkvalitet
Loewe Reference ID är försedd med kontrastfilter-skärm med anti-reflektionsglas på båda sidorna. Det gråtonade glaset som tillverkas av en av Tysklands mest välrenommerade glastillverkare, gör bilden tydligt mer skarp och precis, optimerar kontrasten och minskar reflektioner till ca en tiondel av andra glasskärmar har.

Med 200 fps (bildrutor per sekund) och en särskild kontroll av LED backlight-teknologin har Loewe Reference ID en övertygande 400 Hz bildvisning, vilket i kombination med TV:s intelligenta algoritmer säkrar en perfekt återgivning av extremt snabba rörelser.

TV:s ljusintensitet och frekventa bildåtergivning ger dessutom en imponerande, mjuk och rörlig 3D-effekt - även i upplysta rum. Loewe Reference ID ger dig möjlighet att konvertera 2D-innehåll till 3D-visning med en otroligt fin effekt.

Kraftfullt 2.1 TV-stereoljud
Loewe Reference ID producerar ett fantasikt ljud på 160 watt med ett ljudtryck på 102 dB. Det förstklassiga ljudet kommer från två integrerade fullregisterhögtalare, en 6'' subwoofer och ett extra passivt membran. Det integrerade ljudsystemet har en komplex struktur som ger en mycket hög akustisk spridning och med en total volym på 5,5 liter, ger en fantastisk ljudupplevelse.

... Och extra surroundljud
Extra Loewe Reference ID Högtalare kan fås separat till Loewe Reference ID TV, om du vill ha ett ännu mer utmärkt ljud. De keramiska högtalarna garanterar ett kristallklart, dynamiskt ljud med upp till 40.000 Hz. D'Appolito placeringen av de sex integrerade högtalarna (2 x 3 st.) ger ljudet en exceptionellt ren, transparent ton. Loewe Reference ID högtalarna i kombination med en Loewe Subwoofer 800 ger ett magnifikt hemmabioljud.

Loewe DR+ teknologin
Den inbyggda hårddisken (DR +) erbjuder gott om utrymme för att enkelt lagra, tidsförskjuta och spela in program. Loewe Reference har en hårddisk på 1 terabyte, vilket motsvarar ca. 450 filmtimmar. Med Dual Channel, är det möjligt att spela in ett program och titta på ett annat samtidigt.

Den exklusiva Loewe DR +-teknologin gör det också möjligt att använda Follow Me- funktionen, där ett program kan pausas, och sedan fortsatta på en annan Loewe TV (i samma nätverk). Streaming av program och inspelningar från en Loewe TV till en annan (i samma nätverk) är också möjlig med Loewe DR +.

Alltid uppdaterad – Alltid aktuell
Loewe Reference ID har alla vanliga TV-mottagare och format integrerade: DVB-T/-C/-S/-T2/-S2, SD / HD och 3D. Dessutom har TV:n två CI + slots.

När Loewe Reference ID ansluts till Internet säkerställer den gratis Loewe Media Update-funktion, så att programvaran i din  i Loewe Reference ID kan uppdateras. Med uppdateringsfunktionen får du tillgång till de senaste Loewe funktionerna.

ID - står för Individuell Design
Loewe Reference ID finns i skärmstorlekarna: 40 ", 46" och 55 "och ramfärgerna Aluminium Svart, Aluminium Silver, Högglans vit och aluminium Titan. Standard-modellen har en ram i aluminium Silver med högtalarfront i svart.

Loewe Reference ID kan också individualiseras med valet av olika färger på tyget till den främre högtalaren: Silver Vit, Svart/Rhombus eller Beige/Rhombus. Baksidesbeklädnaden, som är gjord av glas, kan även också varieras, och som alltid erbjuder Loewe, också till Reference ID ett stort antal av stativ, rack och monteringslösningar.

Rekommenderade cirkapriser:
Loewe Reference ID 40" från kr. 53.999,-
Loewe Reference ID 46" från kr. 59.999,-
Loewe Reference ID 55" från kr. 71.999,-

Information om närmaste återförsäljare kan tillhandahålls av EET Europarts, tel 08-507 510 00 - och kan hittas på www.loewe.se / Hitta återförsäljare eller direkt via länken här: Hitta Loewe Återförsäljare

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Computer & Printer parts, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security samt Point of Sale & Digital Signage.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 400.000 artiklar fördelat på mer än 300 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, IQeye, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, estuff, Sandberg, Garmin, Jawbone, Kensington, Libratone, Loewe och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 30 säljkontor i 25 länder spridda över Europa och Afrika. Koncernen sysselsätter närmare 400 anställda, servar mer än 40.000 återförsäljare och hanterar mer än 750.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.