Innovativt B&O PLAY-gränssnitt och smart design tar trådlösa hörlurar till nästa nivå

Hittills har trådlösa hörlurar med Active Noise Cancellation varit otympliga och haft kort batteritid. Tack vare den danska design- och ljudentusiasten B&O PLAY by BANG & OLUFSEN, kan du nu för första gången njuta av verkligt trådlös frihet med ett innovativt touchgränssnitt av aluminium, Active Noise Cancellation och upp till 14 timmars batteritid – allt i en smart, snygg lättviktsdesign.

BeoPlay H8 – nya on-ear-hörlurar från B&O PLAY by BANG & OLUFSEN. Enkla touchrörelser på högerörats aluminiumkåpa ger dig full kontroll. Knacka lätt eller svep med fingret för att svara på samtal, justera volymen, välja låt eller aktivera Active Noise Cancellation. Oavsett hur du använder BeoPlay H8 – med aktivt eller avstängt Active Noise Cancellation, sladdlöst för att få maximal frihetskänsla eller med sladd för att spara batteri – så är ljudet alltid kristallklart, rent och sprängladdat med passion som får dig att lägga märke till varje detalj i musiken.

I någon av färgerna Gray Hazel och Argilla Bright, och av förstklassiga material såsom anodiserat aluminium, exklusivt oxläder och mjukt lammskinn, är BeoPlay H8 en hörlur som bara blir vackrare med tiden och aldrig upphör att dra blickarna till sig. Batteritiden är fantastiska 14 timmar och trots den avancerade tekniken och aluminiumdesignen är vikten endast 255 gram, vilket gör BeoPlay H8 till det perfekta ressällskapet – på väg till jobbet eller när som helst annars.

”I BeoPlay H8 har årtionden av hantverksexpertis och innovationskraft komprimerats till en verkligt fantastisk produkt som är en perfekt symbol för B&O PLAYs värderingar”, säger Henrik Taudorf Lorensen, vd för B&O PLAY. ”Det är en tekniskt avancerad produkt, med Active Noise Cancellation, Bluetooth 4.0 och ett banbrytande touchgränssnitt av aluminium. Hyllade Bang & Olufsen Signature Sound, exklusiva material och låg vikt gör BeoPlay H8 till något helt annat än en ordinär hörlur – det här är helt enkelt marknadens bästa produkt av sitt slag.”

• Intuitivt touchgränssnitt i aluminium

Besvara eller avsluta samtal, byta låt och justera volymen, stänga av eller aktivera Active Noise Cancellation – alla kommandon utförs med en enkel gest utanpå högerörats intuitiva touchgränssnitt. Det fungerar även när du bär handskar.

• Active Noise Cancellation för musikälskaren

Bang & Olufsen Signature Sound ger perfekt ljud i BeoPlay H8, med eller utan Active Noise Cancellation, och musiken återges exakt så som artisten avsåg.

• Lång speltid med laddningsbart och utbytbart batteri

Batteriet i BeoPlay H8 ger upp till 14 timmars oavbruten speltid, även med aktivt Active Noise Cancellation. Det är tillräckligt länge även för riktigt långa flygresor, men skulle batteriet ta slut behöver du bara koppla in sladden eller byta batteri.

• En av de lättaste Active Noise Cancellation-lurarna på marknaden

Med en vikt på endast 255 gram kan BeoPlay H8 bäras bekvämt under långa perioder. BeoPlay H8 är en av världens lättaste hörlurar med Active Noise Cancellation.

BeoPlay H8 är designad av den prisbelönta danska industridesignern Jakob Wagner: ”Med BeoPlay H8 har vi gjort det svåra till något enkelt och lättanvänt. Vårt fokus har varit att skapa intuitiv användbarhet genom att använda rätt material på ett smart sätt, så att användaren kan koncentrera sig på musikupplevelsen.”

Priser och varianter

BeoPlay H8 finns i två färger: Gray Hazel och Argilla Bright.

BeoPlay H8 kostar 4 399 SEK

Återförsäljare:

EET Europarts distribuerar B&O PLAY produkter i Norden och på andra utvalda marknader.

I Sverige finns B&O PLAY produkter hos bland annat:  Digital Inn, Machuset, Macforum och Royal Design.

Information om övriga återförsäljare kan få av EET Europarts via tel: 08-507 510 00.

Om B&O PLAY

B&O PLAY är ett resultat av Bang & Olufsens långa tradition av utmärkt design, hantverk och produktinnovation – här har dessa värden tolkats till en ny typ av samtida produkter riktade till en ungdomlig, designmedveten publik med en aktiv livsstil. B&O PLAY-portföljen innehåller ljudsystem och fristående, bärbara produkter som används intuitivt och som är enkla att integrera i din vardag – hemma eller när du är på språng.

Läs mer om B&O PLAY på: www.beoplay.com

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Server, Computer & Printer parts, Mobile Parts & Accessories, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 600.000 artiklar fördelat på mer än 500 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, IQeye, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, estuff, Sandberg, Garmin, Jawbone, Kensington, Loewe och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 31 säljkontor i 26 länder spridda över Europa och Afrika. Koncernen sysselsätter närmare 500 anställda, servar mer än 40.000 återförsäljare och hanterar mer än 750.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.