Ernitec presenterar världens första, kompletta och integrerade, tre klicks återställningsverktyg för övervakningsservrar

Ernitec Smart Recovery (ESR) är ett unikt återställningsverktyg som ger en enkel och tillförlitlig återställning i händelse av ett dåligt fungerande operativsystem eller VMS programvara.

Ernitec utvecklar, producerar och marknadsför pålitlig och högkvalitativ videoövervakningsutrustning för proffesionella användare över hela världen.

"Som leverantör till den professionella marknaden strävar vi efter att erbjuda de mest framstående lösningarna för våra kunder", säger försäljningschef Morten Frederiksen från Ernitec. "Vårt nya ESR-verktyg är det första och för närvarande enda återställningsverktyget för övervakningsservrar, som ger upp till fyra bilder att välja mellan och alla med bara tre musklick."

Om Ernitec Smart Recovery (ESR)
Ernitec Smart Recovery-verktyget fungerar med Ernitec EVR programvara, Milestone och flera andra program och ser till att alla inspelningar behålls i händelse av problem med programvara eller OS .

Detta innebär även att om du återställer en bild som är 6 månader gammal , så kommer alla inspelningar till den dagen att finnas tillgängliga efter återställningen genom att trycka F6 vid uppstart av servern . Detta beror på begreppet "Hidden Smart Container " där alla bilduppdateringar görs . Obs: För att dina inspelningar inte ska förloras , bör inte inspelningsdatabasen botas på C:-enheten , så som föreskrivs och rekommenderas av Ernitec , Milestone och andra VMS-leverantörer i allmänhet .

Eftersom de flesta serverfel är programvarurelaterade, och inte relaterade till hårdvaran,
så kommer det nya ESR-verktyget spara kunderna enorma pengar genom att göra feldiagnostik och ominstallation , eftersom alla mjukvarafel nu kan fastställas omedelbart och på kundernas lokalisering .

Det finns 4 återställningspunkter att välja mellan när du gör en återhämtning , så att kunden kan välja att gå tillbaka till fabriksinställningarna , eller när installatören beställt systemet med de sista slutanvändarinställningar. Alla dessa punkter kan väljas för att avgöra när felet uppstod , men viktigast - servern kommer att köra och spela in så som det tänkt att omedelbart efter återställning .

Så här får du ESR
ESR finns i alla nya Ernitec ESR-servrar. Den nya artikelnummer-serierna alla har suffixet ESR för att att den här funktionen kommer vara installerad.

Ernitec produkter distribueras av EET Europarts hela världen.

För att se mer vänligen besök www.eetgroup.com

För ytterligare information och fullständig produktbeskrivning besök
www.ernitec.com

Om Ernitec
Det danska företaget Ernitec, som ursprungligen grundades 1972, är en global tillverkare av videoövervakning- och säkerhetsutrustning för proffesionella. Under 2011 förvärvades Ernitec av EET Group och bedrivs som en självständig affärsenhet inom EET-koncern. Idag är Ernitec en av de mest väletablerade tillverkarna av videoövervakningsutrustning inom: Nätverk & analog teknik, Dome och box-kameror, videomatrissystem, Digitala videobandspelare, videotransmissionsutrustning för partvinnad och fiberkablar, Passiva video-sändare, telemetri-mottagare, Kamerahus och fästen, Komplett utbud av CCTV-objektiv, passiva infraröda detektorer och Komplett LON-baserade CCTV-system.

Ernitec erbjuder tillförlitliga och högkvalitativa lösningar och syftar till att ge kunderna den bästa supporten och servicen i branschen.

Ernitecs kundkrets omfattar:

• Logistikcentra som använder Ernitec EVR-servrar med Ernitec SX IP-kameror Hawk, kvicksilver    och SX602 levererade med Cisco switchar, Orion bildskärmar och andra delar alla levererade av EET

• London city bank, EVR-server med Mercury SX302-kameror levererade med Bildskärmsswitchar
  och kabinetter, allt från EET.

• Stor brittisk bankkedja med hjälp av den nya EDNS V3000-serien DVR

• Brittiska polisstationer, Stort IP CCTV-system som täcker över 50 olika platser med flera EVR-servrar,   Ernitec VMS, Ernitec IP vandal domekameror analoga DVR-enheter och analoga domekameror.

• Brittiska domstolar, 15 domstolar alla säkrade med Ernitec DVR och System X matris.

• Högsäkerhetspolisstation som använder integrerad Ernitec VMS med EVR5000 serie hybrid-      servrar, System X alla integrerade i omkretsen av detekteringssystemet.

• och många fler ...

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Computer & Printer parts, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security samt Point of Sale & Digital Signage.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 400.000 artiklar fördelat på mer än 300 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, IQeye, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, estuff, Sandberg, Garmin, Jawbone, Kensington, Libratone, Loewe och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 31 säljkontor i 26 länder spridda över Europa och Afrika. Koncernen sysselsätter närmare 400 anställda, servar mer än 40.000 återförsäljare och hanterar mer än 750.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.

Magnus Östlid

Product Manager Övervakning & Säkerhet +46 (0)850751022