Sharp luftrenare

EET utökar samarbetet med Sharp - detta innebär ett bättre inomhusklimat för nordeuropéerna

EET har nu utökat sitt samarbete med Sharp gällande distributionen av Sharp´s luftrenare. Sharp, som hittills har sålt mer än 90 miljoner enheter, är världens största tillverkare av luftrenare och EET kommer i framtiden att distribuera Sharps luftrenare över hela Norden.

Under de senaste åren har den europeiska marknaden för luftrenare haft tvåsiffriga tillväxttakter och denna trend förutses fortsätta under de kommande åren. Asien och USA är fortfarande de största marknaderna, men med en växande medvetenhet om klimatet i allmänhet och inte minst inomhusklimatet, och hur det påverkar vårt välbefinnande, är det dags för Sharp att nu också fokusera på den nordeuropeiska marknaden.

”Hos EET ser vi en stark tillväxt i försäljningen av produkter med fokus på inomhusklimat. Våra Smarta Hem-produkter är ett utmärkt exempel på att vi här uppe i Norden också har börjat få upp våra ögon för värdena av ett bättre inomhusklimat. Många arbetar för närvarande hemifrån, och det förväntas bli en hel del av det fortsatt i framtiden. Men på grund av de svalare temperaturerna vi har här i Norden är vi ofta inte tillräckligt bra på att vädra en gång i timmen, som rekommenderat (1). Med det utvidgade samarbetet med Sharp kommer EET att bidra till att göra nordiska konsumenter ännu mer medvetna om värdet av ett bra inomhusklimat och tillsammans med våra återförsäljare sprida kunskapen om hur luftrenare kan bidra till att skapa ett optimalt inomhusklimat ”, säger Mats Holmqvist, Sales Manager Retail, EET.

Sharp är också nöjda med det utökade samarbetet.

”Under de senaste åren har EET hjälpt till att återinföra Sharp TV på den nordiska marknaden, och på den resan har EET bevisat att de kan serva återförsäljarkanalen professionellt med en mycket hög servicenivå som lever upp till Sharps värderingar. Vi förväntar oss att EET i framtiden kommer att kunna bidra till lanseringen av luftrenare för privata konsumenter, men också i särskilt hög grad genom sina B2B-kanaler till många kontorsmiljöer i mindre företag och inte minst hemmakontor, vilket är mer än någonsin ett viktigt fokusområde.”, säger Morten Skov Niels, Sales Director, Sharp Consumer, Nordic.

Samarbetet mellan parterna startade 1 februari och produkterna är redan på väg till de första återförsäljarna.

Om Sharp

Sharp är en global utvecklare av produkter och kärnteknologier som spelar en viktig roll för att skapa framtidens elektronik. Sharp definierar därmed affärsvisionen "Changing the World with 8K + 5G and AIoT". 8K-teknologien skapar bilder som visar en värld som sträcker sig bortom vardagen och öppnar nya spännande upptäckter. AIoT ansluter människor och samhällen med artificiell intelligens och IoT-teknologi. Sharp har fostrat otaliga innovativa idéer som kan användas för att revolutionera världen. Per den 30 juni 2020 hade Sharp 52.646 anställda över hela världen och har haft en rekordhög årsomsättning på 2.271.248 miljoner yen under verksamhetsåret som slutade 31 mars 2020. För mer information, besök: http://sharpconsumer.com

(1) Källa: Danska tekniska institutet: https://www.teknologisk.dk/yde...

Om EET

EET är Europas ledande distributör inom: Server, Computer & Printer parts, Storage & Network, Mobile Parts & Accessories, Consumer Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 1.000.000 artiklar fördelat på mer än 700 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive:
HP Inc., Hewlett Packard Enterprise, Lenovo, MicroConnect, Ubiquiti Networks, HP Procurve, Cisco, Synology, Qnap, B&O Play, Loewe, Podspeakers, Kensington, tado, Apple, eSTUFF, Incipio, Griffin, Axis, Hikvision, Bosch, Milestone, NEC, Philips, EPSON, VivoLink, Airtame, Zebra, Honeywell, Star Micronics, Datalogic, Coreparts, Gearlab, Dell, Netatmo, Ecovacs, frogblue, SONY, Capture och många fler.

EET är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 31 säljkontor i 24 länder spridda över Europa. Koncernen sysselsätter mer än 500 anställda, servar mer än 44.000 återförsäljare och hanterar mer än 1.000.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.