EET-koncernens ProduktGuide belönad med ännu ett pris

EET-koncernens ProduktGuide belönad med ännu ett pris

Vid det årliga distributörsevenemanget Distree i Monaco vann EET-koncernen priset i kategorin "EMEA Distributor Initiative of the year". EET Group valdes av en VIP-jury, som fann EET-koncernens ProduktGuide och dess funktioner enastående.

I samband med utmärkelsen säger koncernchefen John Thomas :. "Vi är mycket glada över denna utmärkelse. Vi har arbetat hårt på att utveckla vår ProduktGuide under mer än 20 år och vi har också under en längre tid uttryckt att vi tror att det är världens bästa produktguide. Med denna utmärkelse har vi från juryn fått ett tydligt godkännande att vi har något väldigt speciellt att erbjuda marknaden. "

EET-koncernens ProduktGuide innehåller mer än 70.000 olika datorer, skrivare och mobiltelefonmodeller med mer än 1 miljon hänvisningar till relevanta artikelnummer. Detta gör att kunderna kan hitta rätt del eller tillbehör med endast tre klick. EET Group erbjuder ProduktGuiden till sina kunder, som har möjlighet att få den på sina egna webbplatser utan kostnad. Kunden kan få sin egen skräddarsydda ProduktGuide direkt från EET-koncernens hemsida på bara några minuter. För mer information besök www.eet.se

EET Sveriges VD Stefan Nilsson säger: "Det finns idag så många olika märken och modeller på marknaden så det är nästan omöjligt att hitta rätt del eller ett tillbehör för just din dator eller skrivare. Samtidigt upplever vi att enhetspriserna minskar och marginalerna är under press. Följaktligen är det mycket viktigt att kunderna enkelt hittar rätt produkt och självklart arbetar med en distributör med en enastående tillgänglighet. Idag har mer än 1500 kunder vår ProduktGuide på sina webbplatser och vi får ofta feedback att ProduktGuiden stegvis har förbättrat kundernas affärer men också gjort det möjligt för dem att öka antalet nöjda kunder. Tillsammans med ProduktGuiden erbjuder vi även våra kunder XML och EDI, återigen för att säkerställa ett smidigt och effektivt samarbete. "

EET Group var också nominerade i kategorin "Nothern Europe Distributor of the Year"