EET Group tillkännager europeiskt distributörpartnerskap med Milestone Systems

EET Group tillkännager europeiskt distributörpartnerskap med Milestone Systems

EET Group meddelar att Milestone Systems, open platforms-företaget inom IP- videoprogramvara (VMS), och EET Group nu har tecknat ett distributionsavtal för att kunna tillhandahålla Milestone XProtect ® IP-videoerbjudanden i 16 europeiska länder.

EET Group har redan etablerat sig som en framgångsrik distributör av Milestone IP-videoövervaknings-programvara i Norden, och med det nya avtalet expanderar partnerskapet till att omfatta många fler länder i Europa.

"Vår ambition är att bli den största distributören av IP-videoövervakning i Europa, så jag är mycket glad att vi nu kan stödja våra återförsäljare i Europa med Milestones marknadsledande mjukvara", säger EET Sveriges VD Stefan Nilsson. "Milestone är ett av de mest välrenommerade företagen inom branschen och våra återförsäljare har efterfrågat att vi börjar sälja Milestones open platform-programvara i övriga Europa. Vi vill arbeta med branschens främsta tillverkare. Milestones lösningar spänner över ett fullt spektrum av behov, och vi ser en stor marknad för extra produkter såsom "license plate recognition" och "Point-of-Sale"-integration för att förhindra förluster inom detaljhandeln."

Avtalet säkerställer att EET-koncernens återförsäljare i Europa kan erbjuda marknadsledande IP-videoövervakningsmjukvara för att stödja de starka, high-end kameramärken EET Gruppen bedriver, såsom Axis, IQinVision, Sony, Pelco, Mobotix och Ernitec. Distributionen inkluderar följande marknader: Danmark, Norge, Sverige, Finland, Nederländerna, Tyskland, Frankrike, Italien, Spanien, Portugal, Polen, Schweiz, Storbritannien, Belgien, Österrike och Tjeckien.

"Baserat på våra många års framgångsrikt samarbete med EET Group på den nordiska marknaden, var det ett naturligt nästa steg för EET koncernen och Milestone att använda en beprövad mall på andra europeiska marknader. EET-koncernens kompetens inom IP videoövervakningsområdet och att nyttja de många fördelarna med Milestones open platform ger bränsle till den snabba övergången från analoga till IP-baserade lösningar i dessa regioner ", säger Lawrence de Guzman, chef för Sales Operations på Milestone Systems.

Videoövervakning står för 24 miljoner euro av EET-koncernens årliga intäkter. Inom de närmaste tre åren förväntar EET Group sina videoövervakningsintäkter att nå nästan 53 miljoner euro, med särskilt höga förväntningar på en stark tillväxt i Storbritannien, Tyskland och Schweiz.

Om Milestone Systems
Milestone Systems grundades 1998 och är globalt branschledande inom open plattorm IP-videoprogramvara, enligt IMS Research. XProtect ®-plattformen levererar kraftfull övervakning som är lätt att hantera, tillförlitlig och beprövad i tusentals kundinstallationer runt om i världen. Med stöd för ett brett utbud av nätverksmaskinvara och integration med andra system, ger XProtect "best-in-class"-videolösningar för att hantera risker, skydda människor och tillgångar, optimera processer och minska kostnaderna. Milestones programvara säljs via auktoriserade och certifierade partners. För mer information, besök: www.milestonesys.com

EET Group är en fokuserad distributör med inriktning på lagring, minne, konsumentelektronik, komponenter, tillbehör, övervakning och reservdelar. Vi har mer än 300.000 olika artiklar tillgängliga. Vi representerar ett brett urval av ledande tillverkare såsom; HP, Compaq, IBM, Lexmark, Sony, Hitachi, Seagate, Western Digital, Axis, Mobotix, Milestone, Freecom m.fl.

Stefan Nilsson

Managing Director +46 (0)850751004