EET Group expanderar inom övervakningsområdet och öppnar en ny övervakningsdivision i Schweiz

EET Group fortsätter följa sina expansionsplaner och öppnar nu en ny division inom övervakning i Schweiz.

De två nya medarbetarna, Corsin Montavon och Daniel Frey som börjar 1 april 2012, har mer än 22 års erfarenhet inom övervakningsområdet. De är kända i hela Europa på grund av sina Smart Client Plug-ins till Milestone XProtect ® lösningar, Smart Map, Smart Alarm & Smart X-Display.

Dessa Smart Client Plug-Ins används av Milestone XProtect ® Corporate, XProtect ® Enterprice och XProtect ® Professional videoprogramvaror. Plug-Ins ger bättre funktionalitet till övervakningssystemet, vilket resulterar i en bättre användbarhet, snabbare reaktion och en bättre total säkerhetslösning.

Dessa Smart Client Plug-Ins finns nu tillgängliga från EET-koncernen i bland annat Danmark, Norge, Sverige, Finland, Holland, Tyskland, Frankrike, Italien, Spanien, Portugal, Polen, Schweiz, Storbritannien, Belgien, Österrike och Tjeckien.

En av de nyanställda Daniel Frey säger: "Vi är mycket glada över att blivit anställda av EET Group där vi kan fortsätta att serva och underhålla våra befintliga såväl som nya kunder. Vi hade flera erbjudanden från andra företag, men vi valde EET Group på grund av deras ekonomiska styrka, framtida strategi och position på marknaden" Daniel Frey säger dessutom: "Tillsammans med EET Group har vi också möjlighet att utveckla nya plug-ins till Milestone XProtect®-lösningar och få våra nuvarande Plug-Ins sålda över hela Europa."

"Detta är en perfekt matchning för vår övervakningsstrategi och vi är oerhört glada och stolta över vår nya övervakningsdivision i Schweiz. Daniel Frey och Corsin Montavon ger oss exakt den erfarenhet och kompetens vi söker för att nå våra förväntningar på kvalitet och tillväxt inom vår övervakningsverksamhet. Vår videoövervakning står för mer än 24 miljoner euro i årliga intäkter och inom de närmaste tre åren räknar vi med att detta är cirka 53 Milion Euro, så därför kommer vi att fortsätta att söka efter fler kompetenta medarbetare över hela Europa för att nå detta mål ", säger Stefan Nilsson, EET Sveriges VD.

Roger Meier från Milestone Systems i Schweiz säger: "EET-Group har agerat mycket snabbt och professionellt i denna situation när det gäller anställningen av Daniel Frey och Corsin Montavon, vilket är mycket viktigt när det gäller att stödja de befintliga kunderna i Schweiz. Och med det nya pan-europeiska Milestone-avtalet expanderar vårt samarbete, jag är mycket övertygad och övertygad att detta kommer gå hand i hand."

EET Group är en fokuserad distributör med inriktning på lagring, minne, konsumentelektronik, komponenter, tillbehör, övervakning och reservdelar. Vi har mer än 300.000 olika artiklar tillgängliga. Vi representerar ett brett urval av ledande tillverkare såsom; HP, Compaq, IBM, Lexmark, Sony, Hitachi, Seagate, Western Digital, Axis, Mobotix, Milestone, Freecom m.fl.