EET Europarts ingår pan-europeiskt distributionsavtal med Targus Group International, Inc.

Som ett av de ledande varumärkena inom produktkategorin erbjuder Targus ett komplett kvalitetssortiment av väskor och tillbehör till PC, mobila- och bärbara enheter. Dessutom tillverkar och marknadsför Targus ett stort urval av andra datortillbehörsprodukter och säkerhetsutrustning.

"Vi är mycket glada nu att kunna erbjuda våra kunder Targus produkter", säger Stefan Nilsson, VD för EET Europarts i Sverige. "Vi har i vår produktstrategi ett stort fokus på livsstilselektronik och tillbehör, och därför är det naturligtivs ett starkt bidrag till produktkategorin när en tillverkare som Targus väljer oss som sin distributionspartner. Vi har en mycket omfattande och väletablerat distributionsnätverk, och därför kan vi erbjuda Targus ett målinriktat fokus på små, ​​medelstora och oberoende återförsäljare."

EET Europarts har mer än 40.000 B2B-kunder och finns representerat med 30 försäljningskontor i 26 länder i Europa och Afrika.

Se Targus produkter här.

EET Europarts kan informera dig om Targus-återförsäljare via 08-507 510 00 eller via kundservice@eeteuroparts.se.

Om Targus
Targus grundades 1983 och är kända för sina produkter för den mobila livsstilen. Unikt skydd, hantverk och flexibilitet är begrepp som präglar Targus väskor och tillbehör. Targus blandar tradition med innovativ design och positionerar bolaget som ett av de få som erbjuder produkter för alla typer och personer med en mobil livsstil - från tonåringar till chefer.

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Computer & Printer parts, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security samt Point of Sale & Digital Signage.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 400.000 artiklar fördelat på mer än 300 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, IQeye, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, estuff, Sandberg, Garmin, Jawbone, Kensington, Libratone, Loewe och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 30 säljkontor i 26 länder spridda över Europa och Afrika. Koncernen sysselsätter närmare 400 anställda, servar mer än 40.000 återförsäljare och hanterar mer än 750.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.

Stefan Nilsson

Managing Director +46 (0)850751004