EET Europarts är nominerade till "National Public Champion" i European Business Awards. Den offentliga omröstningen öppnade 6 januari

Danska EET Group, moderbolag till EET Europarts’ alla försäljningsbolag, har tilldelats titeln "National Champion" och är nu med i tävlingen om titeln "National Public Champion" i Danmark, årets European Business Awards, som sponsras av RSM International. Den offentliga omröstningen är öppen 6 januari - 24 februari.

EET Europarts har av den interna European Business Awards juryn utsetts till National Champion i kategorin "Business of the Year Award with Turnover of €150m or higher".

Den 6 januari öppnade den offentliga delen av omröstningen. Här deltar EET Europarts genom företagets videopresentation och tilldelade röster som erhålls i tävlingen för att vinna titeln "National Public Champion" i Danmark.

Se EET Group / EET Europarts´ presentationsvideo här.

EET Europarts tävlar mot övriga 14 danska national Champions. Det företag som erhåller flest röster vinner titeln "National Public Champion" i Danmark. Resultatet publiceras 3 mars 2015.

Så här röstar du:

Alla kan delta i den offentliga omröstningen..

Den offentliga online-omröstningen är öppen 6 januari - 24 februari.

Här kan du rösta på EET Group / EET Europarts

Alla presentationsvideor från deltagande National Champions kan ses på European Business Awards webbsida: www.businessawardseurope.com.

"Under de närmaste sju veckorna är det öppet för alla att rösta på sitt favoritföretag om titeln" National Public Champion ". Vi hoppas naturligtvis att så många som möjligt kommer att rösta på EET Group / EET Europarts. Detta är en möjlighet för både befintliga och potentiella kunder, affärspartners och andra intressenter att ge sitt stöd till vårt företag ", säger Stefan Nilsson, VD för EET Europarts i Sverige.

Adrian Tripp, VD för European Business Awards, påpekar: "Den offentliga omröstningen är en viktig del av prisutdelningen, eftersom det ger de nominerade företagen möjlighet att presentera sig och visa upp sina prestationer för en bred europeisk publik. Det var en stor succé förra året, med mer än 93.000 röster. Årets videor visar några av de mest framgångsrika och hållbara företagen i Europa och vi hoppas att så många som möjligt kommer att ta sig tid att se på dessa imponerande videor och rösta. "

Videopresentationerna, från alla deltagande nationella Champions från totalt 33 länder i Europa, kommer samtidigt ses och utvärderas av European Business Awards domarpanel, som den 10 februari 2015 tilldelar 100 av de deltagande företagen den särskilda Ruban d'Honneur titeln.

Om European Business Awards 2014/15:

European Business Awards erkänner och belönar kompetens, bästa praxis och innovation hos företag i hela Europeiska unionen. Det är gratis att delta i tävlingen som är öppen för organisationer i alla storlekar och från alla slags branscher. www.businessawardseurope.com

Om RSM International

RSM International är det sjunde största nätverket av oberoende revisions-, skatte- och rådgivningsföretag och omfattar över 112 länder, 700 kontor och 37.400 personer internationellt. Nätverkets totala avgiftsintäkter är $4,5 miljarder.

RSM International är huvudsponsor och corporate champion of the European Business Awards som främjar kommersiell kompetens och erkännande av entreprenörsbriljans.
www.rsmi.com

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Server, Computer & Printer parts, Mobile Parts & Accessories, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 600.000 artiklar fördelat på mer än 500 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, IQeye, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, estuff, Sandberg, Garmin, Jawbone, Kensington, Loewe och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 31 säljkontor i 26 länder spridda över Europa och Afrika. Koncernen sysselsätter närmare 500 anställda, servar mer än 40.000 återförsäljare och hanterar mer än 750.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.

Stefan Nilsson

Managing Director +46 (0)850751004