EET Europarts är med i finalen av prestigefyllda European Business Awards

EET Europarts är med i finalen av prestigefyllda European Business Awards

Danska EET Group, som är moderbolag till alla EET Europarts’ försäljningsenheter har utsetts till en av finalisterna och Ruban d'Honneur-mottagare i 2014/15 European Business Awards som sponsras av RSM.

Utvald som en av 10 finalister i kategorin " Business of the Year Award with Turnover of €150m or higher " kommer EET Group/EET Europarts nu att gå vidare för att tävla i den tredje och sista bedömningsrundan vilken resulterar i att 11 övergripande kategorivinnare tillkännages i maj.

De 110 Ruban d'Honneur-mottagarna valdes ut från 709 Nationella Champions av en aktad jury bestående av europeiska företag och politiska ledare, akademiker och entreprenörer. Nu, under sitt 8:e år, har European Business Awards engagerat över 24.000 företag från 33 europeiska länder i år.

"Vi är mycket stolta över att ha nått Ruban d'Honneur-nivån av European Business Awards och att få representera Danmark. European Business Awards är allmänt erkänd som ett skyltfönster för Europas mest dynamiska företag och vi ser nu fram emot att mer i detalj få presentera för domarna hur vi uppnår våra affärsframgångar”, säger Stefan Nilsson, VD för EET Europarts i Sverige

Här kan du se EET Group / EET Europarts presentationsvideo

Adrian Tripp, VD för European Business Awards säger: "Som en av våra Ruban d'Honneur- mottagare är EET Group /EET Europarts ett utmärkt exempel på innovation, etik och ekonomisk framgång och jag är säker på att de kommer att inspirera andra företag i Europa . Vi önskar dem lycka till i det sista, men avgörande, urvalet och ser fram emot att tillkännage de övergripande kategorivinnarna på vår gala. "

Parallellt med tävlingens interna bedömningsprocess så pågår en offentlig omröstning som kommer att utse National Public Champions i tävlingen.

Här kan du se EET Group / EET Europarts presentationsvideo samt lägga din röst

National winners som utses av den offentliga omröstningen offentliggörs 3 mars 2015.

Alla presentationsvideor från deltagande National Champions kan ses på European Business Awards webbsida: www.businessawardseurope.com.

Om European Business Awards 2014/15:

European Business Awards erkänner och belönar kompetens, bästa praxis och innovation hos företag i hela Europeiska unionen. Det är gratis att delta i tävlingen som är öppen för organisationer i alla storlekar och från alla slags branscher. www.businessawardseurope.com

Om RSM International

RSM International är det sjunde största nätverket av oberoende revisions-, skatte- och rådgivningsföretag och omfattar över 112 länder, 700 kontor och 37.400 personer internationellt. Nätverkets totala avgiftsintäkter är $4,5 miljarder.

RSM International är huvudsponsor och corporate champion of the European Business Awards som främjar kommersiell kompetens och erkännande av entreprenörsbriljans. www.rsmi.com

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Server, Computer & Printer parts, Mobile Parts & Accessories, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 600.000 artiklar fördelat på mer än 500 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, IQeye, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, eSTUFF, Sandberg, Garmin, Jawbone, Kensington, Loewe och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 31 säljkontor i 27 länder spridda över Europa och Afrika. Koncernen sysselsätter närmare 500 anställda, servar mer än 40.000 återförsäljare och hanterar mer än 750.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.

Stefan Nilsson

Managing Director +46 (0)850751004